Odzież żeglarska/Home693 634 325
Osprzęt781 776 394
do kasy suma: 0,00 zł
Promocje
HELLY HANSEN KURTKA DAMSKA ŻEGLARSKA (34224) SALTHOLM SAILING JACKET GRANATOWA
HELLY HANSEN KURTKA DAMSKA ŻEGLARSKA (34224) SALTHOLM SAILING JACKET GRANATOWA

749,00 zł

Cena regularna: 999,00 zł

Najniższa cena: 999,00 zł
SAILVO WOREK ŻEGLARSKI 2-KOMOROWY 80L. CZERWONA LINA
SAILVO WOREK ŻEGLARSKI 2-KOMOROWY 80L. CZERWONA LINA

199,00 zł

Cena regularna: 219,00 zł

Najniższa cena: 219,00 zł
szt.
HELLY HANSEN KURTKA DAMSKA LEKKA (34080) HP HYBRID INSULATOR GRANATOWY
HELLY HANSEN KURTKA DAMSKA LEKKA (34080) HP HYBRID INSULATOR GRANATOWY

559,00 zł

Cena regularna: 749,00 zł

Najniższa cena: 569,00 zł
STRÓJ KĄPIELOWY JEDNOCZĘŚCIOWY MARYNISTYCZNY PASY CZERWONO-BIAŁE
STRÓJ KĄPIELOWY JEDNOCZĘŚCIOWY MARYNISTYCZNY PASY CZERWONO-BIAŁE

127,00 zł

Cena regularna: 159,00 zł

Najniższa cena: 143,00 zł

Wyłącznik Główny Prądu

Wyłącznik główny Prądu

Bardzo istotną sprawą jest bezpieczeństwo w przyczepach i samochodach kempingowych. Wielu użytkowników przyczep kempingowych i  samochodów kempingowych bagatelizuje problem bezpieczeństwa. Zaniedbania w przeglądach instalacji elektrycznej mogą doprowadzić do zwarcia instalacji i pożaru. Dobrą praktyką jest posiadanie w pojeździe gdzie istnieje instalacja elektryczna zabezpieczenia w postaci Głównego Wyłącznika Prądu. Jest to swoisty bezpiecznik, który w razie nieprzewidzianych sytuacji możemy odciąć prąd płynący z akumulatora do instalacji przyczepy lub samochodu. Główny wyłącznik prądu może również służyć jako odcięcie napięcia podczas dłuższej nieobecności. Jednym ruchem wyłącznika odcinamy napięcie i wyjeżdżamy spokojni o nasz dobytek. Plusem tego rozwiązania jest całkowite odseparowanie  baterii bytowej od instalacji przyczepy. Wiemy dobrze że mimo wyłączenia wszystkich urządzeń minimalna ilość prądu jest zużywana na potrzeby czuwania urządzeń. Pozostawienie instalacji podłączonej do akumulatora powoduje, że po bliżej nieokreślonym czasie akumulator zostanie rozładowany.Temu właśnie ma zapobiec montaż i odpowiednie użytkowanie wyłączników głównych - odcinających.

Gdzie montujemy wyłącznik główny prądu ?

Wyłącznik główny prądu ma na celu odcięcie zasilania od instalacji elektrycznej, dlatego jego montaż zalecany jest w miarę blisko źródła zasilania, w tym wypadku akumulatora bytowego lub rozruchowego. Drugą istotną sprawą przy montażu wyłącznika głównego baterii, jest dogodny i szybki dostęp do wyłącznika odcinającego. Miejsce montażu powinno być łatwo dostępne, najlepiej na zewnątrz pojazdu. Pamiętajmy, że w instalacjach 12V lub 24V płyną spore prądy, dlatego należy używać przewodów o dużych przekrojach, tak aby nie dochodziło do spadków napięcia i grzania się przewodów.

Wyłącznik główny prądu na dwie baterie

Zarówno w caravaningu oraz w żeglarstwie stosuje się włączniki dzięki którym można dowolnie korzystać z dwóch akumulatorów. Jest to dość wygodne ale i niebezpieczne rozwiązanie.

- Wygodne, ponieważ w przypadku kiedy jedna z baterii zostanie rozładowana możemy szybko przełączyć zasilanie na drugą naładowaną baterię. Dodatkowo wyłącznik posiada możliwość korzystania jednocześnie z dwóch baterii lub może wszystkie baterie rozłączyć jak wyłącznik główny.

- Niebezpieczne, ponieważ jeżeli w samochodzie typu camper lub w łodzi posiadamy jedną baterię bytową a drugą rozruchową, to przełączając i korzystając raz z jedne a potem z drugiej możemy doprowadzić do nadmiernego rozładowania baterii rozruchowej. Skutek może być taki że, nie będziemy w stanie odpalić silników. Dlatego rozwiązanie takie powinno stosować się wyłącznie do baterii bytowych a bateria rozruchowa powinna być odseparowana od instalacji separatorem

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa (Paczkomaty InPost) już od 200,00 zł.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium