Odzież żeglarska/Home693 634 325
Osprzęt781 776 394
do kasy suma: 0,00 zł
Archiwum
nie pon wto śro czw pią sob
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
Szkolenie z Farb jachtowych Sea-Line 0

Jak co roku Firma Troton właściciel marki farb jachtowych Sea-Line, zaprosił swoich dystrybutorów na szkolenie z farb, szpachlówek i kosmetyków marki Sea-Line. Przeurocze miasto Kołobrzeg miało przyjemność gościć przy tej okazji dużą i zwartą grupę pracowników sklepu żeglarskiego Szopeneria.pl. Szkolenie miało na celu przypomnieć w jaki sposób nie drogo ale bardzo profesjonalnie przeprowadzać niektóre naprawy i remonty łodzi. Jak prawidłowo dobierać komponenty farb jachtowych, w jaki sposób przygotować powierzchnię do mapowania aby przyczepność podkładów epoksydowych i farb była dobra. Szkolenie odbywało się w nowym budynku firmy Troton w którym wygospodarowano sporo miejsca na prawdziwe centrum szkoleniowe, wyposażone w salę szkoleniowo konferencyjną oraz dobrze i profesjonalnie przygotowaną sale szkoleniową wyposażoną w odpowiednio wydajną wentylację i kabinę lakierniczą.

Sea_line_jarby_jachtowe_szopeneria_Sklep_zeglarski

Szkolenie rozpoczęła Pani Joanna Janiak-Frais, Brand Manager marki Sea-Line. Przywitała wszystkich uczestników i poruszyła sprawy związane z pracami nad nowymi narzędziami do zamawiania ( platforma B2B ), oraz ogólną sytuacją i kierunkach rozwoju marki farb jachtowych Sea-Line. Dalszą część praktyczną szkolenia prowadził Sławomir Kukielewski. Na pierwszy ogień poszły szpachlówki poliestrowe i epoksydowe Sea-Line, w których to ze względu na zmieniające się przepisy dotyczące zawartości niektórych substancji, dokonano zmian w stosunku dodawania ilości utwardzacza. Jest to o tyle ważne, że przy szpachlówkach epoksydowych ilość dodawanego utwardzacza ma kluczowe znaczenie dla jakości, twardości i całego procesu chemicznego jaki zachodzi w szpachlówce podczas sieciowania cząsteczek. Wszystkie potrzebne nam - użytkownikom dane, znajdują się na każdym opakowaniu szpachlówki w postaci bardzo czytelnych piktogramów.

  • Do czego jest przeznaczona szpachlówka poliestrowa - epoksydowa
  • Przed użyciem powinniśmy zapoznać się z kartą techniczną produktu
  • W jakim stosunku mieszać szpachel z utwardzaczem
  • Czas schnięcia - utwardzenia się szpachlówki  ( przy 20 st.C)
  • Jakiej gradacji używać papieru ściernego do szlifowania
  • Jaki czas szpachlówka może być przechowywana
  • Jakie środki ochrony osobistej powinno się używać przy pracy ze szpachlówką
  • W jaki sposób utylizujemy opakowanie po szpachlówce

Następną część szkolenia została poświęcona zabezpieczeniu dna przed osmozą i wpływem wody na materiały z jakiego budowane są jachty w tym; laminat poliestrowo-szklany, stal , aluminium, drewno. Większość z tych materiałów źle znosi kontakt z wodą a długie przebywanie w środowisku wodnym może doprowadzić do całkowitego uszkodzenia poszycia jachtu. Dno jachtu - część podwodna zanurzona na stałe w wodzie, powinna zostać zabezpieczona powłoką trwale chroniącą części konstrukcyjne w tym wypadku poszycie dna jachtu przed przenikaniem wody. Barierę taką tworzą różnego rodzaju farby na bazie żywic epoksydowych zwane podkładami epoksydowymi. Firma SeaLine stworzyła linie podkładów epoksydowych do jednostek pływających składającą się z czterech bardzo dobrze przemyślanych rodzajów podkładu.

  1. Podkład Epoksydowy GFK - EPOXY Lightprimer 5:1 . Jest cienkowarstwowym 2-składnikowym podkładem epoksydowym o uniwersalnym zastosowaniu. podstawową funkcją podkładu jest zabezpieczenie przed osmozą, zwiększenie przyczepności farby przeciwporostowej. Dla prawidłowej ochrony dna zalecana się malowanie 4 warstw dla grubości powłoki 250 μm.
  2. Podkład Epoksydowy Antyosmozowy HS - EPOXY Primer HS 3:2 . Jest grubopowłokowym 2-składnikowym podkładem epoksydowym. Polecanym do gruntownych remontów i odbudowy powłoki antyosmozowej dna. Naprawy spęcherzeń i głębokich wżerów w jachtach. grubość powłoki na warstwę może osiągać 150 μm 
  3. Podkład Epoksydowy Antykorozyjny - EPOXY Primer 4:1 . Jako 2-składnikowy epoksydowy podkład antykorozyjny może być stosowany do zabezpieczenia wszelkich konstrukcji stalowych zanurzonych w wodzie. Może być to dno stalowej łodzi motorowej, barki, ale również konstrukcja pomostu, stalowe wrota śluzy, wewnętrzne części stalowych zbiorników do wody.
  4. Podkład Epoksydowy Spray - EPOXY Primer Spray . 2-składnikowy podkład epoksydowy o wielofunkcyjnym zastosowaniu. Chroni przed osmozą. Zwiększa przyczepność pomiędzy warstwami, jest doskonałym gruntem pod farby przeciwporostowe i nawierzchniowe. produkt oferowany jest w postaci puszki z aerozolem.

 

 

Komentarze do wpisu (0)

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa (Paczkomaty InPost) już od 200,00 zł.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium