Odzież żeglarska/Home693 634 325
Osprzęt781 776 394
do kasy suma: 0,00 zł
Archiwum
nie pon wto śro czw pią sob
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
Rolki kilowe i podpory boczne do transportu łodzi 0

W naszej strefie klimatycznej większość jachtów i łodzi w okresie jesiennym zostaje wyciągnięta z wody. Trafiają do magazynów, garaży ale duża część ze względu na swoje rozmiary pozostaje pod przysłowiową "chmurką". Spora część właścicieli jachtów, posiada własne przyczepy podłodziowe lub łoża do przechowywania - zimowania jachtów. Wszystkie takie łożą i przyczepy posiadają miejsca stykające się z kadłubem na które działają spore siły. Niejednokrotnie w takich miejscach styku dochodzi do wgnieceń, odkształceń poszycia a wręcz rozerwania burty - dna łodzi. Wszystkie uszkodzenia są spowodowane niewłaściwym zabezpieczeniem punktów styku. W przypadku łoża są to podpory o odpowiednio dużej powierzchni obłożone gumowymi deskami odbojowymi na całej powierzchni przylegania do burty. W przypadku Przyczep do transportu łodzi będą to rolki kilowe, podpory boczne, dziobnica.

ROLKI KILOWE GUMOWE DENNE PODLODZIOWE

  1. Rolki kilowe; Rolki wykonane z wulkanizowanej twardej mieszanki gumowej lub wykonane z wytrzymałego tworzywa, o odpowiedniej średnicy w kształcie klepsydry. Umożliwiające wciąganie oraz wodowanie jachtu z przyczepy na slipie. Rolki powinny być rozmieszczone w taki sposób aby ciężar łodzi rozkładał się równomiernie na jak największą ilość rolek. Zarówno rozstaw oraz wysokość ustawienia rolek kilowych powinna być odzwierciedleniem lini dna jachtu. Jeżeli przyczepa pod jacht, budowana jest pod konkretną jednostkę, warto miejsca montażu rolek kilowych zgrać z wręgami - wzmocnieniami dna jachtu. Rolki kilowe do przyczep produkowane są w kilku standardowych rozmiarach i pasują do większości przyczep oferowanych przez Polskich producentów. Warto przed każdym sezonem sprawdzić czy rolki nie zostały uszkodzone i czy swobodnie się obracają. Będzie to ważne podczas wciągania łodzi przyciągarką ręczną zamontowaną na przodzie przyczepy.Podpory boczne,płaskie, gumowe, podlodziowe
  2. Podpory boczne do przyczep; Podpory boczne do przyczep podłodziowych można podzielić na dwie grupy. Podpory płaskie i podpory rolkowe. Ja jestem zwolennikiem tych pierwszych i zaraz odpowiem dlaczego?. Większość jachtów zbudowana jest z laminatu PS. Jest to bardzo mocny materiał  na rozrywanie ale nie jest bardzo wytrzymały na siły działające z boku i to jeszcze punktowo. Podpora boczna płaska zabezpieczona odpowiednim profilem gumowym w tym przypadku nazywamy to deską gumową odbojową posiada dość dużą powierzchnię przylegania. Nie powoduje to dużego ucisku punktowego na laminat ( burtę - dno ) w zależności gdzie podpora boczna jest umieszczona. Im większa powierzchnia podpory tym mniejsze siły i odkształcenia. Szczególnie przy jeździe po wyboistych drogach czy długim przechowywaniu na przyczepie . Spotkałem już parę razy przyczepę z podporami wzdłużnymi. Zrobione z drewnianej kantówki, obite wzdłuż profilem odbojowym z gumy lub deskami odbojowymi. Z punktu rozłożenia ciężaru łodzi ten sposób jest najbardziej przypominający środowisko na jakie jacht był projektowany, równomierne rozłożenie ciężaru na całej powierzchni. Drugi  rodzaj podpory boczne rolkowe. wykonane w postaci rolek gumowych bocznych o kształcie walca, zamontowanych pod odpowiednim kątem. Posiadają najmniejszy z możliwych punkt styku z poszyciem łodzi.  Spotyka się całe systemy złożone z dwóch, czterech z nawet sześciu i więcej rolek bocznych. wszystko w celu zwiększenia powierzchni działającej na poszycie jachtu. Jedyną zaletę jaką widzę w takim rozwiązaniu to mniejsze opory podczas wodowania łodzi. dziobnice do przyczep podłodzioeych
  3. Dziobnica gumowa; Jest bardzo ważnym i ważnym zabezpieczeniem dziobu w razie przesunięcia się jachtu do przodu podczas mocnego hamowania. Czasami również podczas jazdy, jacht układa się na przyczepie i dochodzi do małych przemieszczeń. Nie polecam nadmiernego dociągania dziobnicy wyciągarką gdyż podczas jazy noże dojść do ścięcia boków dziobnicy i uszkodzenia dziobu jachtu metalowym okuciem na którym przymocowana jest dziobnica. 

Wszystkie podpory, deski odbojowe, rolki kilowe, dziobnice i inne osłony podpór, powinny każdorazowo przed wciągnięciem łodzi na przyczepę zostać sprawdzone. Wszystkie rolki kilowe powinny swobodnie się obracać a podpory boczne sprawdzone czy nie wystają elementy montażowe - śruby. Wszystkich zachęcamy do zapoznania się z pełną ofertą sklepu żeglarskiego Szopeneria.pl, gdzie znajdziecie Państwo większość z montowanych w Polsce rolek kilowych, podpór bocznych, desek odbojowych, dziobnic oraz innych elementów przyczep do transportu łodzi.

Komentarze do wpisu (0)

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa (Paczkomaty InPost) już od 200,00 zł.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium