Odzież żeglarska/Home693 634 325
Osprzęt781 776 394
do kasy suma: 0,00 zł
Archiwum
nie pon wto śro czw pią sob
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
Naprawa pompy toalety morskiej 0
Naprawa pompy toalety morskiej

Rozwiązywanie problemów z toaletą na łodzi - jak serwisować pompę toalety.

Większość nowoczesnych jachtów produkowanych masowo jest wyposażona w ręcznie pompowane toalety jachtowe Jabsco, Seaflo, Nuova Rade, Ocean . Są tanie, proste, solidne i mogą znosić wiele jak na to co do nich trafia. Z drugiej strony, potrzebują trochę opieki i istnieje wiele niedopowiedzeń na ich temat. Z reguły staramy się utrzymywać wodę na zewnątrz naszych łodzi, ale toaleta jachtowa wprowadza pewną ilość wody morskiej do środka. Toaleta na łodzi jest często montowana na linii wodnej lub pod nią, co niesie ze sobą ryzyko zasysania wody z za burty do pomieszczeń wewnątrz łodzi. Istnieje kilka sposobów radzenia sobie z tym problemem.

Jak działa pompa toaletowa na łodzi.

Z boku miski porcelanowej toalety, znajduje się duża pompa ręczna o podwójnym działaniu, która jednocześnie pompuje świeżą wodę morską i odprowadza ścieki. Zawór kciukowy na górze pompy pozwala wybrać, czy napełnić, czy opróżnić miskę. Zwykła procedura polega na napełnieniu miski do połowy, a następnie przełączeniu, aby zatrzymać napływ wody i rozpoczęciu opróżniania miski. Odpady są zasysane z dna misy i wypompowane do zbiorników lub do morza (tam, gdzie jest to zgodne z prawem). Znajomy uchwyt pompy toalety w kształcie litery T, który przesuwamy w górę i w dół, jest połączony z prostym tłokiem z grubym o-ringiem, który działa jak uszczelka lub „pierścień tłoka”. jednocześnie zasysa wodę, jak i usuwa odpady za pomocą prostego jednokierunkowego zaworu klapowego na dole pompy ręcznej. Kiedy uchwyt T jest wyciągnięty do góry, podciśnienie u podstawy cylindra oznacza, że ścieki są zasysane z miski, przez zawór klapowy u podstawy pompy do cylindra pompy. Naciśnięcie rączki pomy w dół zamyka zawór klapowy, a dolna strona tłoka pompy wypycha nieoczyszczone ścieki z cylindra pompy, przez zawór Jokera na zewnątrz łodzi lub do zbiornika retencyjnego. W tym samym czasie górna część tłoka zasysa świeżą, nieoczyszczoną wodę z zewnątrz łodzi przez jedną z mniejszych rur, aby napełnić górną część cylindra pompy, gotową do ponownego skoku w górę.

czytaj całość »
Henri-Lloyd - Nowe otwarcie 0
Henri-Lloyd - Nowe otwarcie

Henri-Lloyd - Nowe otwarcie

Osiągnięcie celu, jakim jest stanie się odpowiedzialną marką odzieży technicznej a w szczególności zaawansowanej odzieży żeglarskiej, jest trudne… naprawdę trudne. Gdyby to było łatwe, każdy producent markowej odzieży zrobiłby to w jednej chwili i krzyczał z najwyższego budynku, że jego ubrania są w 100% ekologiczne, oddychające, wodoodporne, posiadają najbardziej efektywne membrany, dużą oddychalność, są neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla i nadają się do recyklingu. Henri-Lloyd to marka, która podejmuje trudne kroki, aby osiągnąć wcześniej wyznaczony cel. Rozumieją, że oznacza to odłożenie na bok normalnych zasad biznesowych. Chętnie i entuzjastycznie współpracują ze wszystkimi firmami dostarczającymi ekologiczne i zapewniające możliwość recyklingu materiały, w tym z bezpośrednimi konkurentami, aby osiągnąć swoje cele. Mając swoją fabrykę w Polsce, Henri-Lloyd wciąż znajduje najbardziej innowacyjnych i myślących przyszłościowo partnerów do współpracy w Europie i na świecie, redukując koszty transportu wymagane dla każdej pozycji, aby dotrzeć do klienta, jednocześnie minimalizując szkody spowodowane nadprodukcją, zwykle występującą przy produkcji odzieży żeglarskiej w Fabrykach w Azji Południowo-Wschodniej. Prawie 80% nowych modeli produktów Henri-Lloyd's pochodzi obecnie z fabryk o wysokim standardzie roboczym w Europie, w porównaniu z 36% na początku 2021 r.


czytaj całość »
Żywica epoksydowa – jak robić to dobrze! 0
Żywica epoksydowa – jak robić to dobrze!

Żywica epoksydowa – jak robić to dobrze!

Dwuskładnikowy system żywicy epoksydowej, to prawdziwe cudowne lekarstwo, bez którego nie można sobie wyobrazić nowoczesnego szkutnictwa. Na naszym blogu wyjaśniamy podstawy obróbki żywicy epoksydowej Laminowanie, szpachlowanie, klejenie czy gruntowanie – żywica epoksydowa nadaje się do niemal każdej pracy remontowej na łodzi i często jest pierwszym wyborem. Tę uniwersalność żywica zawdzięcza swojej strukturze. Żywica składa się z polimeru z tak zwanymi grupami epoksydowymi. Te bardzo reaktywne związki węgla i tlenu sieciują się z utwardzaczem i tworzą niezwykle stabilną, gęsto upakowaną makrocząsteczkę, którą trudno rozpuścić chemicznie. Po utwardzeniu żywicy tworzą się duroplasty odporne na zmiany struktury i kształtu, co oznacza, że formowanie termiczne nie jest już możliwe. W przeciwieństwie do żywic poliestrowych, polimery epoksydowe nie wymagają żadnych rozpuszczalników, które muszą odparować podczas utwardzania. W zależności od systemu żywicy epoksydowej dobieramy interesującą nas gęstość - lepkość. Po zastygnięciu i pełnym utwardzeniu powłoki epoksydowe posiadają zwartą strukturą molekularną zapewnia to wodoszczelność, która jest ważna w budowie łodzi. Hydroliza i związane z nią uszkodzenia spowodowane osmozą i przenikaniem wody są wykluczone. Ponadto brak zapachu i odparowania rozcieńczalników oznacza również, że maski oddechowe lub systemy wentylacyjne nie są zwykle wymagane podczas mieszania i aplikacji.

czytaj całość »
OCEAN Fenders odbijacze do Twojej łodzi. 0
OCEAN Fenders odbijacze do Twojej łodzi.

OCEAN Fenders odbijacze do Twojej łodzi.

Wiosna to czas, kiedy zaczynamy częściej spoglądać w kierunku naszej przystani i odliczać dni do wodowania łodzi. Każdy kolejny dzień jest dłuższy a temperatura przekracza już 10 stopni. Wszystkie gwiazdy na niebie podpowiadają, że to właśnie ten moment. Wodujemy!! Po udanym wodowaniu, próbujemy zacumować na wcześniej upatrzonym i wykupionym miejscu. Okazuje się, że pomost nie jest tak wykończony jak powinien i wystają deski. A nam brak odpowiednich odbijaczy !

Odbijacze burtowe

Odbijacze jachtowe produkowane są przez wiele bardziej renomowanych firm, ale i przez te mniej znane. Ważna aby były odpowiednio dobrane. Średnica i długość ma znaczenie ! Dlatego warto korzystać z tabeli jakie każdy producent odbijaczy zamieszcza na swoich stronach. Jest to bardzo praktyczne i sprawdza się podczas użytkowania. Tabela doboru odbijaczy jachtowych uwzględnia przybliżone długości i ciężar jachtu, oraz dopasowuje odbijacze długością i średnicą.

 

czytaj całość »
Wybór najlepszej farby przeciwporostowej 0
Wybór najlepszej farby przeciwporostowej

Wybór najlepszej farby przeciwporostowej

Dowiedz się, jak wybrać farbę antyporostową do dna, pasującą do miejsca i sposobu pływania. Zmagasz się z dylematem dolnej farby antyporostowej? Jesteśmy tutaj dla Ciebie, aby pomóc.

Produkowane jest wiele różnych farb do dna, więc wybór najlepszej powłoki przeciwporostowej dla Twojej łodzi, może być trudnym wyzwaniem. Aby dowiedzieć się, jak dokonać najlepszego wyboru, rozmawialiśmy z profesjonalistami z firmy Sea-line i Oliva. Najważniejsze czynniki to, akwen na którym pływasz i sposób, a właściwie prędkość. Niezależnie od tego, czy pływasz po wodach słodkich czy słonych, oraz jakie specyficzne czynniki zanieczyszczające występują w wodach, na których pływasz, są czynnikami krytycznymi i mogącymi mieć wpływ na porastanie dna. W rezultacie niektóre farby są popularne na danym akwenie. Jak to sprawdzić?

 

czytaj całość »
Kotwiczenie to prawie konieczność 0
Kotwiczenie to prawie konieczność

Kotwiczenie to prawie konieczność

Przepełnione i ruchliwe porty spychają załogi jachtów żaglowych do zatok i kotwicowisk. W tym odcinku dajemy wskazówki jak prawidłowo kotwiczyć i co można poprawić w tej kwestii. Kotwiczenie nie jest jakąś sztuką zaklętą i każdy zna metody i widział wiele razy jak to się robi, ale można zawsze coś poprawić, ulepszyć, dodać i działa lepiej

czytaj całość »
POMPA ZANURZENIOWA DO PRZYCZEPY KEMPINGOWEJ 0
POMPA ZANURZENIOWA DO PRZYCZEPY KEMPINGOWEJ

Pompa zanurzeniowa do przyczepy kempingowej

Prosta zasada działania pompy zanurzeniowej 12V, spowodowała liczne stosowanie jej w instalacjach wody w przyczepach kempingowych, kamperach oraz łodziach. Do stworzenia takiej instalacji wystarczy tania w zakupie pompa zanurzeniowa, zbiornik wody z dużym otworem około 50 mm, kran z mikrostykiem, oraz kawałek węża do wody. Odkręcenie kranu z mikrostykiem powoduje załączenie pompy i przepływ wody. Jest to bardzo prosty układ zasilania w wodę do wykonania samodzielnie w przyczepie kempingowej, kamperze lub łodzi.

Pompa zanurzeniowa 12V

Prosta konstrukcja pompy zanurzeniowej to silnik 12V lub 24V w szczelnej obudowie z wyprowadzonym wirnikiem odśrodkowym. W zależności od mocy silnika, pompa może przepompować od 7 do 15 l/min. Pompy zanurzeniowe nie są tak wydajne jak pompy membranowe i nie podają tak wysokiego ciśnienia wody. Pompy przepływowe, zanurzeniowe podają od 0,5 Bar do 1,5 Bar i jest to bardzo umowne. Wszystkie dane dla pomp podawane są przy pompowaniu wody na poziomie „0”, więc im wyżej pompa pompuje tym bardziej spada jej wydajność. Nie wszyscy o tym wiedzą, a jest to podstawa do określenia wydajności pompy. Na przykład przy podnoszeniu wody na 80 cm ,wydajność może spadać nawet o połowę.

czytaj całość »
POMPA CIŚNIENIOWA DO SAMOCHODU KEMPINGOWEGO 0
POMPA CIŚNIENIOWA DO SAMOCHODU KEMPINGOWEGO

Pompa Ciśnieniowa do samochodu kempingowego

W samochodach kempingowych w zależności od wielkości instalacji, a dokładniej w zależności od ilości wody jaką jednorazowo będziemy zużywali, możemy montować różne wielkości pomp ciśnieniowych.

Pompa membranowa do wody

Pompa ciśnieniowa to niewielkich gabarytów urządzenie pompujące wodę. Konstrukcja tych pomp jest prosta, oparta o silnik elektryczny 12 V 24V lub 230V i kilka membran pompujących naprzemiennie wodę do układu. Wszystko to zamknięte w szczelnej obudowie. Plusem takich pomp do wody jest, że pompa po zatrzymaniu, nie powoduje cofania się wody, i w stanie spoczynku utrzymuje napompowaną wodę pod ciśnieniem. Za czujnik a zarazem regulator ciśnienia odpowiada wyłącznik na obudowie pompy. Jest on ustawiony przez producenta pompy na ciśnienie, przy którym pompa ma się załączyć i wyłączyć.

Pompa samozasysająca do wody

Wielu sprzedawców używa tej nazwy „ pompa samozasysająca” jako nazwy Handlowej. Czy to błąd ? Oczywiście, że nie. Jest to jedna z bardzo ważnych cech pomp, jakie stosuje się w budowie samochodów kempingowych, łodzi i jachtów. Podczas budowy okazuje się, że zbiornik wody jest niżej od pompy, albo w zupełnie innym miejscu, gdzie pompa wody nie powinna, lub nie może być montowana. W takich przypadkach montuje się pompę wody, która jest w stanie zassać wodę i pompować do układu.

czytaj całość »
CZUJNIKI I SENSORY POZIOMU 0
CZUJNIKI I SENSORY POZIOMU

Czujniki i sensory poziomu

Wszyscy użytkownicy maszyn, urządzeń, samochodów i łodzi poruszając się odczuwają zawsze pewien niepokój, a czasem nawet napięcie związane z zasięgiem pojazdu lub czasem pracy danej maszyny. Wiadomo, że nic nie jest stałe i wieczne, paliwo kiedyś się skończy a wtedy pozostaje pchać auto, lub wcześniej zatankować do pełna zbiornik.

Sprawa się ma podobnie jeżeli chodzi o zbiorniki wody w kamperach, przyczepach kempingowych i łodziach. Tam każda kropla wody jest na wagą złota. Średnia pojemność takich zbiorników waha się pomiędzy 60 a 100 l i to powinno wystarczyć na kilka dni dla dwóch do czterech osób. Niemożliwe!? Dla wielu niemożliwe, a dla osób nauczonych do życia na łodzi i w kamperze żaden problem. Aby kontrolować stan napełnienia zbiorników montuje się w nich czujniki poziomu wody, takie same jak w zbiornikach paliwa.

Czujnik pływakowy zbiornika

Prawie każdy spotkał się w życiu z jakimś rodzajem pomiaru poziomu lub czujnikiem poziomu. Są montowane powszechnie w samochodach, maszynach budowlanych, wózkach widłowych, łodziach. Wszędzie tam gdzie stan napełnienia zbiorników powinien być możliwy do odczytania lub kontroli. Ta wiedza jest niezbędna operatorowi i kierowcy do planowania czasu pracy maszyny, lub pojazdu.

czytaj całość »
PRZEDŁUŻACZ RUMPLA DO KAŻDEGO SILNIKA 0
PRZEDŁUŻACZ RUMPLA DO KARZDEGO SILNIKA

Po co nam przedłużacz rumpla silnika ?

Wiele osób może być zdziwionych słuchając, jakie wyposażenie może znajdować się na łodzi. Jest tego naprawdę sporo i jak zapytasz sternika, to wszystko jest bardzo potrzebne. Każdy rodzaj łodzi ma inne wymagania i potrzeby a załoga może być bardziej, lub mniej wymagająca. Znamy wiele przedmiotów niezbędnych do pływania łodzią, czym jest np. silnik zaburtowy Jednak przedłużacz rumpla silnika jest świetnym dodatkiem pomagającym przedłużyć manetkę i sterować silnikiem z dalszej odległości. Wiedzą o tym sternicy łodzi żaglowych z silnikiem zaburtowym i wędkarze. Wędkarze i pływający na mniejszych łodziach z zamontowanym na pawęży silnikiem spalinowym lub elektrycznym szczególnie uwielbiają korzystać z gadżetu jakim jest przedłużka rumpla do sterowania silnikiem.

czytaj całość »
Kurtka żeglarska Helly Hansen Crew 0
Kurtka żeglarska Helly Hansen Crew

Kurtka żeglarska Helly Hansen Crew

Płynąc ze Sztynortu na północy do Mikołajek na południu, poprosiliśmy kilku żeglarskich sterników o wypróbowanie kurtki przejściowej Helly Hansen Crew, zarówno na lądzie, jak i na jeziorach. Ponieważ był to początek polskiej jesieni, dość chłodny tego roku. Brak słońca i lekki zachodni wiatr mocno dawał się sternikom we znaki. Jednak ich opinia była dość przychylna dla Kurtki Helly Hansen Crew midlayer. Kurtka Helly Hansen Crew midlajer jest idealna na okres przejściowy, pomiędzy latem a jesienią. Ubierając dodatkową warstwę pośrednią, można dowolnie regulować ciepłotę a w szczególnych przypadkach jak zimy wieczór dołożyć dodatkową warstwę odzieży w postaci polaru czy softshell. Nie ma wątpliwości, że jest to bardzo stylowa kurtka.

czytaj całość »
CO TO JEST PANEL ELEKTRYCZNY PRZEŁĄCZNIKÓW ? 0
CO TO JEST PANEL ELEKTRYCZNY PRZEŁĄCZNIKÓW ?

CO TO JEST PANEL ELEKTRYCZNY PRZEŁĄCZNIKÓW ?

Panel morskich przełączników kołyskowych lub panel elektryczny, jak go nazwiemy, to produkowane z przeznaczenie do wykorzystania w jachtach i łodziach motorowodnych panele przełączników , które są gotowe do pracy w warunkach zewnętrznych i morskich. Tablice rozdzielni zewnętrznych w łodziach motorowych i jachtach żaglowych zbudowane są w oparciu o wyłącznik kołyskowe i inne wyłączniki o zwiększonej odporności na wilgoć i wodę. Sklep Szopeneria.pl oferuje obecnie wiele różnych krojów i wzorów paneli elektrycznych z przeznaczenie do zabudowy w zewnętrznych częściach łodzi takich jak kokpit, nadbudówka, sterówka zewnętrzna, pulpit sterowania.

czytaj całość »
ROLKA KOTWICY, CO TO JEST I JAK STOSOWAĆ 0
ROLKA KOTWICY CO TO JEST I JAK STOSOWAĆ

ROLKA KOTWICY, CO TO JEST I JAK STOSOWAĆ

Posiadając własny jacht, łódź motorową lub zwykłą łódkę wiosłową, staramy się przygotować całe wyposażenie do pływania tak, aby można samemu obsłużyć ją podczas rutynowych czynności wykonywanych przez sternika. Zaopatrzyć w odpowiednią ilość i wagę kotwic, dobrać odpowiednio długie liny do kotwiczenia i krótsze liny do cumowania. Dobrze aby cumy posiadały na końcach pętle, ułatwia to obłożenie cumy na knagach i polerach cumowniczych. Liny kotwiczne powinny być długie i zapewniać odpowiednie zaczepienie kotwicy o dno. Z reguły przyjmuje się że długość takiej liny wypuszczonej z kotwicą to trzykrotność głębokości. Przy większych jednostkach stosuje się na końcu liny łańcuch obciążający, pomaga wbić się kotwicy w dno. Wszystkie takie usprawnienia pomagają w pływaniu i powodują, że pływanie jest przyjemnością. Dodatkowo warto pomyśleć o elementach wyposażenia łodzi jakim może być rolka do opuszczania kotwicy – Rolka kotwicy.

ROLKA-DZIOBOWA-PROWADNICA-KOTWICY

CZYM JEST ROLKA KOTWICZNA ?

Rolka do opuszczania kotwicy, jest elementem umożliwiającym łatwe uwolnienie się kotwicy z miejsca w którym jest zamocowana na jachcie. Z reguły jest to dziób łodzi. Przy łodziach wędkarskich stosuje się również rolkę kotwicy na rufie. Prowadnica kotwicy może mieć bardzo różne kształty dopasowane do kotwic jakie obsługuje. Inny kształt ma rolka do kotwic jachtowych Bruce, Delta, a inny do kotwicy wędkarskiej Rzecznej River lub Grzybek. Wszystko zależy od konstrukcji kotwicy i miejsca montażu rolki do opuszczania kotwicy – Anchor roller

czytaj całość »
TORBA ŻEGLARSKA NA KRÓTKIE I DŁUGIE REJSY 0
TORBA ŻEGLARSKA NA KRÓTKIE I DŁUGIE REJSY

Torby żeglarskie na krótkie i długie rejsy

Z wózkiem biznesowym i walizką na kółkach daleko nie zajedziesz: torby żeglarskie muszą być lekkie, łatwe do przechowywania i najlepiej wodoodporne.

Podczas podróży samolotem, pociągiem lub innym wyjeździe, stara, dobra walizka podróżna posiadająca kółka do toczenia bagaży jest zbawieniem dla użytkownika. Bagaż jest lepiej chroniony i łatwiejszy w transporcie, łatwy do pakowania w zasobnikach bagażowych. Wyciągana rączka i kółka ułatwiają przeciąganie na większe odległości. Prostokątny kształt części bagażowej ułatwia pakowanie, a wiele komór wewnątrz pozwala podzielić bagaż w dowolny sposób.

Na pokładzie jachtu daleko z taką walizką nie zajedziesz, tu obowiązują inne kryteria. Torba podróżna na żagle powinna być pojemna, ponieważ oprócz odzieży osobistej, kosmetyczki i butów musi zapewniać miejsce na nieprzemakalną odzież żeglarską i inne akcesoria.

Po rozłożeniu rzeczy w schowkach torba żeglarska powinna być jak najmniejsza, aby na czas rejsu mogła zniknąć w szafkach lub innych schowkach. Oto kilka modeli naszym zdaniem najlepszych toreb i worków żeglarskich na małe i duże rejsy:

czytaj całość »
NOWA KURTKA ŻEGLARSKA MUSTO MPX PRO 0
NOWA KURTKA ŻEGLARSKA MUSTO MPX PRO

Nowa kurta od Musto MPX PRO

Seria sztormiaków pełnomorskich MPX Gore-tex Offshore jest teraz dostępna w dwóch wariantach, Pro Race i Pro Offshore. Model kurtki i smoka został gruntownie zmieniony i ma nowe kroje, kolory i kilka wariantów wysokiego kołnierza Musto MPX Pro Offshore chroni przed dużymi rozpryskami wody i deszczem dzięki wysokiemu kołnierzowi z klapą przeciwsztormową. Głęboki regulowany kaptur jest zintegrowany z kołnierzem, jasny kanarkowy kolor zapewnia odpowiednią widoczność w razie wpadnięcia do wody. Kaptur posiada pełną regulację obwodu głowy. Kurtka żeglarska Musto MXP została wydłużona do pośladek i oferuje duże głębokie i wodoszczelne kieszenie. Jak każdy dobrej jakości sztormiak posiada uchwyt do zawieszenia w kajucie.  Pomimo wysokiej funkcjonalności i wodoszczelności, sztormiak MUSTO pozostaje bardzo lekki i powinien również zapewniać bardzo dobrą swobodę ruchów.

 

czytaj całość »
ODPOWIEDNIE UBRANIE NA ZIMOWE REJSY 0
ODPOWIEDNIE UBRANIE NA ZIMOWE REJSY

ODPOWIEDNIE UBRANIE NA ZIMOWE REJSY

Coraz więcej żeglarzy wybiera się na wyprawy w zimnych porach roku, ponieważ dzięki nowoczesnej zoptymalizowanej funkcjonalnej odzieży żeglarskiej i dobremu przygotowaniu, zimowe rejsy mogą stać się atrakcją dla całej rodziny. Pokazujemy na co należy zwrócić uwagę i jaką odzież żeglarską należy posiadać.

Niebo jest bladoniebieskie, powietrze czyste, a przed wejściem do portu wieje świeży wschodni wiatr. Termometr pokazuje osiem stopni Celsjusza, słońce jest tuż nad horyzontem i daje nam tylko zmęczony uśmiech, wszystko szykuje się do zimowego snu, tylko koncert fałów i lin obijających się o maszt przybiera na sile. Ale możesz to zmienić: załóż odpowiednie ubranie żeglarskie i wyjdź na morze! Czy to na kilka godzin, dni czy nawet tygodni – ta zmiana perspektywy może zdziałać cuda, aby podnieść na duchu i stworzyć kojącą jasność w głowie. Sezon żeglarski jest zawsze. Zgodnie z norweskim przysłowiem: Nie ma czegoś takiego jak zła pogoda, tylko złe ubranie. Teraz wyjaśniamy, co jest ważne, jeśli chodzi o dobrą odzież:

Odzież żeglarska : sucha i ciepła

Utrzymanie suchości i ciepła jest najważniejsze i niezbędne do bezpiecznego i przyjemnego żeglowania poza sezonem. W przeciwieństwie do naszych żeglarskich przodków, którzy dopełniali peleryny majtkami i swetrami z owczej wełny, lnianymi koszulami, czapkami i smołowymi kurtkami. Dziś mamy duży wybór funkcjonalnej odzieży technicznej na pogodę, której nie da się przewidzieć. Każdy, kto wybiera się na morze, może przebrać się w nowoczesny strój żeglarski, w specjalistycznych sklepach żeglarskich, oferujących liczne rozwiązania i możliwości techniczne. W całym asortymencie outdoorowym i żeglarskim wybierzecie odpowiedni dobrany sztormiak, spodnie żeglarskie i kilka par odzieży oddychającej tworzącą ciepłą i suchą warstwę chroniącą przed wiatrem, deszczem i mrozem. Tak wyposażeni i ubrani w profesjonalne sztormiaki nic nie zatrzyma nasz płynąc Przejściem Północno-Zachodnim lub Antarktydą.

czytaj całość »
Organizery pokładowe jakie wybrać ? 0
Organizery pokładowe jakie wybrać ?

Organizery pokładowe jakie wybrać ?

Okucia jachtowe w tym organizery pokładowe dostępne na rynku, pozwalają uzbroić łódkę w dobrej jakości organizery za akceptowalne przez żeglarzy kwoty. Prowadzenie lin po pokładowe powinno spełniać wiele warunków i wymagani. Organizery muszą radzić sobie z obciążeniem pozwalając linie możliwe łatwo toczyć się po rolkach. Holt - Nautos posada kilka modeli organizerów pokładowych o różnych średnicach, ma również modele, które dobrze nadają się do mniejszych łodzi. Ponadto zobaczymy co oferują rolki kierunkowe firm Antal, Harken, Spinlock & Co.

Na większych jachtach prowadnice pokładowe – organizery, muszą czasem wytrzymać ogromne obciążenia. W zależności od kąta, pod jakim lina pracuje pomiędzy masztem a stoperem fałowym, jest to od 50 do 76 procent naprężenia liny, więc nie zawsze łatwo jest znaleźć odpowiedni produkt. Niestety sytuacja nie jest lepsza w przypadku mniejszych łodzi sportowych i kilowych. Obciążenia robocze i zrywające są tam mniejszym problemem, raczej brakuje odpowiednio zwymiarowanego okucia w programie większości firm produkujących okucia żeglarskie. Standardowy rozmiar rolek kierunkowych to 60 milimetrów lub więcej, co oczywiście ułatwia toczenie na ośmio metrowej łodzi, ale nie wygląda zawsze ładnie.

czytaj całość »
Kempingowe przedłużacze kablowe 0
Kempingowe przedłużacze kablowe

Kempingowe przedłużacze kablowe

Szopeneria posiada szeroką gamę przedłużaczy elektrycznych kempingowych zwijanych na bębnie . Przedłużacze są dostępne w różnymi wtyczkami CEE i Schuko w wielu wersjach i długościach. Dzięki tym przydatnym narzędziom prąd będziesz mieć wszędzie. Sprawdź naszą ofertę przedłużaczy i bębnów kablowych z wtyczką CEE.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapytaj naszych specjalistów lub przeczytaj więcej o kempingowych przedłużaczach i bębnach kablowych.

Zalety przedłużacza i przedłużacza bębnowego

Za pomocą bębna kablowego lub przedłużacza możesz pokonać odległość do punktu, w którym potrzebujesz zasilania. Ma to tę zaletę, że jesteś elastyczny i wszędzie masz prąd. Możesz tymczasowo lub na stałe połączyć odległość do swojego gniazdka.

Przedłużacz bębnowy z kablem neoprenowym do kempingu

Bębny kablowe można łatwo zwinąć. Dzięki temu można je łatwo transportować i przechowywać bez splątania kabla. Zwijacz kabla jest zwykle wyposażony w kilka przyłączy 230V CEE lub Schuko , co oznacza, że można do niego podłączyć kilka urządzeń elektrycznych.

czytaj całość »
Wtyczki i gniazda kempingowe i jachtowe 230V 0
Wtyczki i gniazda kempingowe i jachtowe 230V

Wtyczki i gniazda kempingowe i jachtowe 230V

Jeśli masz tylko jedno gniazdo, ale chcesz podłączyć wiele wtyczek lub musisz zlikwidować odległość między gniazdem a urządzeniem, znajdziesz rozwiązanie swojego problemu w sklepie Szopeneria. Ponieważ tutaj znajdziesz szeroką gamę wielu wtyczek i gniazd z przełącznikami. Dzięki temu jesteś wszędzie dobrze zaopatrzony w energię elektryczną. Zapoznaj się z naszą ofertą i zamów nowy rozdzielacz elektryczny bezpośrednio online.

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Zapytaj naszych ekspertów lub dowiedz się więcej o wielu gniazdach CEE i Schuko tutaj.

Różne typy złączy CEE i Schuko

  • Sklep Szopeneria posiada szeroką gamę złączy 230V CEE i Schuko . Główna różnica polega na materiale, z którego są wykonane. Szopeneria posiada złącza gumowe i z twardego plastiku. Zaletą gumowej wtyczki 230V jest to, że można jej używać również na zewnątrz. Sklep Szopeneria.pl posiada również przejściówki z gniazd CEE na Schuko, które można wpiąć do gniazdka na kempingach, w marinach jachtowych, co od razu daje dodatkową opcję, taką jak: np.: Ochrona przeciwprzepięciowa: Wkładając wtyczkę z ochroną przeciwprzepięciową do gniazdka, chronisz swoje urządzenia przed przeciążeniem napięcia.
  • Z portem USB: Jeśli używasz takiej wtyczki, masz tę zaletę, że zachowujesz gniazdo, ale możesz również podłączyć inne urządzenie bezpośrednio do portu USB.
czytaj całość »
Najlepsze pianki do pływania w zimnej wodzie 0
Najlepsze pianki do pływania w zimnej wodzie

Najlepsze pianki do pływania w zimnej wodzie

Jeśli chcesz mieć możliwość żeglowania przez cały rok, musisz upewnić się, że masz najlepszy sprzęt do pływania w zimnej wodzie. Oto nasz wybór najlepszego zestawu do żeglowania zimą

Wybór najlepszej pianki do pływania w zimnej wodzie może być przytłaczającym doświadczeniem. Przy tak wielu opcjach dostępnych na rynku trudno jest określić, co jest niezbędne, a co przesadne. W Sklepie Szopeneria.pl nasi sprzedawcy omówili kilka propozycji, których możesz potrzebować. Od najlepszych i najcieplejszych zimowych kombinezonów żeglarskich Zhik do najlepszych neoprenowych rękawic do pływania i wszystkiego pomiędzy. A jeśli nadal masz wątpliwości co do pływania zimą na żaglówce, zapoznaj się z naszym przewodnikiem na temat pływania w zimnej wodzie dla początkujących.

czytaj całość »
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa (Paczkomaty InPost) już od 200,00 zł.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium