Archiwum
nie pon wto śro czw pią sob
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
Czyszczenie i olejowanie drewna egzotycznego 0
Czyszczenie i olejowanie drwena egzotycznego

Czyszczenie i olejowanie drewna egzotycznego

Meble ogrodowe, tarasy oraz pokłady łodzi z drewna egzotycznego bardzo rzadko pokrywamy lakierami. Oleista i zwarta struktura drewna powoduje , że lakier bardzo słabo do niej przywiera i należy takie drewno poddać wielu procesom przygotowanie do położenia lakieru. Znacznie prostszą metodą jest olejowanie. Olej do drewna egzotycznego jest łatwy do nałożenia i bardzo łatwo wchłaniany. Drewno z jakiego zbudowanie są tarasy , meble ogrodowe lub pokłady jachtowe jest wręcz idealnym podłożem dla wszelkiego rodzaju olejów.

 

czytaj całość »
Oleje i impregnaty do tarasów i pomostów REMMERS 0
Oleje i impregnaty do tarasów i pomostów REMMERS

Drewno jest stosowane w budownictwie od początków dziejów. Już wtedy dostrzeżono wiele atutów i możliwości drzemiących w tym materiale budowlanym. Z drewna można wykonać prawie wszystkie narzędzi i przedmioty potrzebne w codziennym życiu oraz postawić z niego dom, taras, zbudować meble ogrodowe a nawet zbudować jacht. Obecnie drewno jest często wykorzystywanym materiałem wykończeniowym w nowoczesnym budownictwie do produkcji elementów budowlanych i wykończeniowych. Szeroka gama zastosowań sprawia, że narodziła się zupełnie inna dziedzina przemysłu, która skupia się nad zabezpieczenie i konserwacją drewna.

Firma Remmers oferuje kompleksową i kompletną ofertę, która żadnego z zagadnień tej dziedziny nie pozostawia bez konkretnej systemowej odpowiedzi.

Historia podobna do wielu. Wszystko zaczęło się w starym garażu. W czasie, gdy w powojennych Niemczech trwała intensywna odbudowa kraju, Bernhard Remmers założył w dolnosaksońskim Löningen swoją firmę. Od samego początku poszukiwał osobistego kontaktu z klientami i dostawcami, wcześnie rozpoznawał problemy w budownictwie i opierając się na tych podstawach sukcesywnie rozwijał swoją firmę, która dziś jest - działającą na skalę międzynarodową - przedsiębiorstwem z oddziałami w całej Europie.

Firma Remmers obecnie to bardzo innowacyjne przedsiębiorstwo zajmujące się wieloma działami chemii budowlanej i powłok zabezpieczających. Wysoka jakoś produktów pozwoliła na szybkie zdobywanie wielu rynków:

Impregnacja i zabezpieczenie drewna to bardzo szeroki dział działalności firmy Remmers. Produkty te kompleksowo zabezpieczają, impregnują i pozwalają na wieloletnie użytkowanie konstrukcji drewnianych. Poczynając od tarasów, pergoli, mebli ogrodowych, drewnianych elementów konstrukcyjnych kończąc na elementach drewnianych łodzi, pokładach teakowych i innych elementach z drewna egzotycznego.

 

czytaj całość »
Odbjacze jachtowe OCEAN Fenders 0
Odbjacze jachtowe OCEAN Fenders

Od 1985 roku firma OCEAN jako pierwsza na świecie zaprojektowała i wyprodukowała unikalną gamę pełnych odbijaczy do łodzi, odbjiaczy dziobowych i rufowych do jachtów wykonanych z elastycznej zintegrowanej pianki PU. Gama pełnych odbijaczy OCEAN jest tym, co wyróżnia markę spośród innych. Te wyjątkowe i najwyższej jakości produkty sprawiają, że firma OCEAN jest o krok wyżej niż reszta. Będąc jedyną marką, która może zapewnić Tobie ekskluzywne włoskie wzornictwo i wzorzyste odbijacze do łodzi, odbijacze są wykonane z technologii elastycznej pianki integralnej, która jest używana tylko przez OCEAN do produkcji osłon burtowych i odbijaczy! Produkty te mają najlepszą amortyzację i żywotność niż jakikolwiek odbijacz do łodzi na rynku, jako jedyny, których nie można przebić. Po ponad 30 latach na rynku odbijaczy do łodzi i ciągłym wprowadzaniu nowych produktów zgodnie z potrzebami stałych i zaufanych partnerów, z dumą zajmuje pierwsze miejsce w największym na świecie zakładzie produkcyjnym wszelkiego rodzaju odbojnic do pontonów i litych błotniki do łodzi morskich. Będąc uważanym za najbardziej innowacyjną markę na rynku odbojnic morskich, będziemy nadal produkować ... NAJLEPSZE ODBOJNIKI JACHTOWE na świecie. OCEAN wypełnia przyszłość morskiej ochrony przeciwpożarowej. Najwyższa jakość - Ekskluzywny i nowoczesny design - Unikalne cechy Dożywotnia wydajność - maksymalna ochrona - najwyższa spójność Największa oferta odbijaczy i ochraniaczy do łodzi na rynku.

czytaj całość »
Firma SIKA i kleje Sikaflex 0
Firma SIKA i kleje Sikaflex

Wszystko zaczyna się od kleju Sika-1 i budowy tunelu Gotthard .

Założenie firmy Sika Kaspar Winkler kierował się swoim duchem przedsiębiorczości, kiedy położył kamień węgielny pod naszą firmę w 1910 roku. Wynalazł uszczelniacz Sika-1, szybkowiążącą domieszkę hydroizolacyjną do zaprawy, która była używana do uszczelniania tunelu Gottharda. Umożliwiło to szwajcarskiemu przedsiębiorstwu kolejowemu zelektryzowanie ważnego połączenia między Europą Północną i Włochami. Innowacyjne rozwiązanie zaproponowane przez Kaspara Winklera spełniało zapotrzebowanie, Po bardzo trudnych pierwszych latach. Szwajcarskie Koleje Federalne przeprowadziły udane próby z użyciem Sika do uszczelniania tuneli na odcinku Gotthard. Stało się to konieczne, aby można było używać pociągów elektrycznych. W następnych latach Szwajcarskie Koleje Państwowe zaimpregnowały 67 tuneli za pomocą uszczelniaczy i domieszek do betonu firmy Sika. Wtedy dostrzegł nadchodzące globalne zapotrzebowanie na swoje przełomowe domieszki i otworzył filie na całym świecie.

czytaj całość »
Luki Jachtowe Gebo Marine 0
Luki Jachtowe Gebo Marine

Jachtowe Luki i okna pokładowe GEBO

Producent luków jachtowych Gebo Marine Glazing B.V. To Innowacyjna i nowoczesna firma oferująca pełną gamę wysokiej jakości okien bocznych w ramie aluminiowej, luków pokładowych, iluminatorów i dachów szklanych dla przemysłu jachtowego. Firma Gebo ma na celu zapewnienie wszystkim stoczniom i dystrybutorom wysokiej jakości produkty odporne na działanie wody morskiej oraz niesprzyjających warunków. Większość z nich spełniają specyficzne życzenia i potrzeby naszych klientów. W dzisiejszych czasach ta wizja doskonale pasuje do wymagań architektów jachtów i konstruktorów jachtów. Dotyczy to zarówno „standardowych” produktów, takich jak włazy i luki, jak i specyficznych dla klienta koncepcji przeszkleń morskich lub drzwi wejściowych. Wszystko starannie zaprojektowane i wyprodukowane w Almere w Holandii.

Gebo Luki pokładowe

Pokrywy dachowe – luki pokładowe Gebo są produkowane w fabryce w Almere w Holandii i dlatego są w 100% holenderskim produktem. Standardowe rozmiary wymienione w oercie sklepu Szopeneria są dostępne w naszym magazynie , lub sprowadzane na indywidualne zamówienie. Zanim luk trafi do klienta, jest dokładnie sprawdzany pod kątem jakości i wydajności. Po sprawdzeniu luki, okna, są pakowane i wysyłane bezpośrednio do klienta lub do magazynu. Wszystkie produkty Gebo Marine posiadają certyfikat CE. Te certyfikaty można pobrać ze strony internetowej producenta. Wszystkie włazy Gebo Marine są odpowiednie dla trefy pływania po oceanie, CE klasy A.

Luki jachtowe Gebo są wykonane z najwyższej jakości anodyzowanego aluminium odpornego na wodę morską i mają standardowy panel akrylowy w kolorze szarym o grubości 10 lub 15 mm. Wszystkie inne części, w tym zawiasy i uchwyty, również są wykonane z materiałów odpornych na korozję. Uszczelnienie jest wykonane z gumy silikonowej.

Luki Gebo nie mają ani jednego zaczepu ani gałki, na którą można by zaczepić linki lub żagle. Gładkie kontury ramy wewnętrznej gwarantują bezproblemowy dostęp członkom załogi, jak i żaglarzom.

Luki jachtowe należy montować na płaskiej powierzchni z maksymalną tolerancją 1 mm.

Standardowe luki pokładowe bez kołnierza,

Aby uzyskać gładszy profil, rama naszych standardowych luków została przedłużona, aby dopasować się do mocowania w podstawie. Śruby mocujące podstawy są zakryte ramą, aby uzyskać gładszy wygląd i dodatkowe bezpieczeństwo. Głębokie rowki w dolnej ramie zapewniają 100% wodoszczelność montażu.

Luki pokładowe Gebo typu flushline.

Luki pokładowe Gebo „FlushLine” oferują ekscytujące opcje dla jednostek motorowych - ich elegancki, niski profil doskonale współgra z gładkimi, płynnymi liniami współczesnych projektów łodzi. Jeżeli zależ Tobie na wysokiej jakości produktu to wybierając luki Gebo Marine zawsze możesz się czuć bezpiecznie

Naczynia żeglarskie nietłukące z melaminy 0
Naczynia żeglarskie nietłukące z melaminy

Naczynia żeglarskie z melaminy

Melamina jako tworzywo zostało wynalezione przez Justusa von Liebiga w 1834 r. Jednak całą sławę i rozwój przyniósł melaminie wiek XX. Wtedy to poznano i stworzono proste i tańsze sposoby uzyskiwania melaminy. Melamina w postaci surowej nie przetworzonej jest bezbarwną substancją krystaliczną. Ma postać białego proszku, jest trudno palna, odporna na działanie wody, temperatury, odporna na promienie UV. Ma wysoką twardość powierzchni, nie jest przewodnikiem prądu. Dlatego melamina stosowana jest w produkcji wielu elementów wyposażenia wnętrz, części motoryzacyjnych, elementów dekoracyjnych.

Melamina jako tworzywo do produkcji naczyń

Dobre właściwości melaminy zauważyli producenci naczyń dla osób aktywnie spędzających wolny czas, pod namiotem w przyczepach kempingowych oraz żeglarzy. Wiadomo że podczas takich wypadów nie ma mowy o stabilnych meblach kuchennych i wszystko lubi się przewracać spadać obijać. Melamina ze swoimi właściwościami idealnie wpasowała się jako najlepsze rozwiązanie do ich produkcji. Naczynia z melaminy pozostają trwałe, nietłukące. Można z nich produkować kubki, szklanki, miseczki, talerze, filiżanki i inne naczynia wykorzystywane w karawaningu i jachtingu. Naczynia z melaminy pozostają przez wiele lat ładne i użyteczne. Można je myć w zmywarce a nowoczesne metody produkcji pozwalają barwić melaminę na dowolny kolor zamawiany przez dystrybutorów naczyń.

Naczynia z melaminy mogą posiadać grafiki zgodne z docelową grupą klientów. Kotwiczni , koła sterowe, motywy z liną lub kompasem przeznaczone są raczej dla żeglarzy ale i karawaning, wędkarstwo i Outdoor posiada własne nietypowe motywy na naczyniach. Sklep Szopeneria posiada pełną ofertę naczyń nietłukących z melaminy które można zakupić pojedynczo lub w setach czy kompletach. Jest to zawsze ciekawy prezent dla żeglarza. Naczynia z motywem marynistycznym prezentują się zawsze luksusowo na pokładzie jachtu

czytaj całość »
Licznik - Wskaźnik poziomu wody, paliwa; jak działa 0
Licznik - Wskaźnik poziomu wody, paliwa; jak działa

Analogowy Wskaźniki poziomu paliwa

Pomiar poziomu paliwa lub wody, zazwyczaj składa się z dwóch głównych elementów, nadajnika( w tym przypadku jest to pływakowy czujnik poziomu) w zbiorniku i tarczowy wskaźnik zamontowanej na desce rozdzielczej samochodu, maszyny lub łodzi. Nadajnik - czujnik poziomu, pełni rolę potencjometru lub „zmiennej rezystancji” i składa się w zależności od metody pomiaru. W naszym przypadku spotykamy się z pływakiem i dźwignią lub pływakiem i rurką magnetyczną, które zmieniają położenie w zależności od ilości paliwa w zbiorniku. Istnieją dwa podstawowe typy wskaźników paliwa w starszych samochodach: bimetaliczny wskaźnik oporu i magnetyczny lub ruchomy wskaźnik żelaza. Wewnątrz miernika bimetalicznego znajduje się mała cewka grzejna otaczająca pasek metalu, który składa się z dwóch części z innego metalu nitowanych razem. Po włączeniu zapłonu cewka grzewcza powoduje odchylenie bimetalicznego paska. Ruch tego paska jest następnie przenoszony na wskazówkę wskaźnika miernika. Taśma ugina się najbardziej, gdy w obwodzie elektrycznym wskaźnika paliwa nie ma oporu, a zbiornik jest pełny. Opór w obwodzie osiąga maksymalny poziom, gdy zbiornik jest pusty, co oznacza, że pasek nie zmieni swojego położenia, a w konsekwencji wskaźnik wskaże zero. Zaletą wskaźnika bimetalicznego jest to, że na odczyt wskaźnika nie ma wpływu żaden ruch paliwa w zbiorniku, gdy pojazd jest w ruchu. Z drugiej strony, ten typ wskaźnika jest wrażliwy na wahania napięcia akumulatora, dlatego zwykle do obwodu wskaźnika paliwa włączany jest oddzielny stabilizator napięcia, aby utrzymać stałe napięcie, a tym samym wskazania przyrządu.</

czytaj całość »
Zbiornik wody do samochodów kempingowych, przyczep i łodzi 0

Zbiornik wody do samochodów kempingowych i przyczep

Uniwersalne zbiorniki do paliwa wody ścieków produkowane są od wielu lat. Jest to bardzo wygodne dla producentów oraz użytkowników. Zbiorniki wykonane z polietylenu mają wiele zalet a mało wad. To co można zaliczyć na plus to; - Niska waga zbiornika

- Duża wytrzymałość

- Bark rdzy i ograniczona kondensacja

- Bezszwowa konstrukcja

- Dowolny sposób wykorzystania

Zbiorniki z polietyleny już dawno wyparły tradycyjne zbiorniki metalowe i zbiorniki ze stopów aluminium. Obecnie wszystkie firmy produkujące samochody kempingowe, przyczepu kempingowe, oraz łodzi i jachty montują zbiorniki z tworzyw sztucznych. Oczywiście należy tu dodać, że dużo z tych zbiorników wykonywana jest na specjalne życzenie dla danego modelu samochodu lub jachtu. Jednym słowem zbiorniki te są produkowane pod dane model i nie będą pasowały do innego. Plusem takiej personalizacji jest maksymalne wykorzystanie przestrzeni tak, aby pojemność zbiornika wody lub paliwa była możliwie duża.

Istnieje jednak spora gruba zbiorników, które można zagospodarować w dowolny dla danego modelu samochodu lub łodzi sposób. Firma Szopeneria.pl wyszła naprzeciw wszystkim osobom, które we własnym zakresie budują, składają lub remontują samochody kempingowe, zabudowują łodzie i jachty. Linia stałych zbiorników DIABLO wykonana jest z nadającego się do recyklingu materiału HDPE, składająca się z pełnej gamy 10 modeli zgodnych z międzynarodowymi standardami i posiada znak CE. Zbiorniki z linii DIABLO mogą być stosowane do paliw takich jak benzyna, olej napędowy, etanol, paliwa alternatywne i organiczne oleje roślinne, woda pitna, woda szara, ścieki. Zaletą tej linii zbiorników jest właz „EASY SWITCH”, który można zakupić osobno w zależności od zastosowania zbiornika i można go ręcznie wymieniać.

czytaj całość »
Usuwanie pęcherzy z powierzchni laminatu PS. 0
Usuwanie pęcherzy z powierzchni laminatu PS.

Usuwanie pęcherzy z powierzchni laminatu PS.

Podczas produkcji łodzi z laminatu Poliestrowo-szklanego dochodzi do wielu błędów. Jednym z wielu które można szybko dostrzec na gładkim laminacie to pęcherz powietrza pozostawiony pomiędzy warstwą żelkotu a właściwą warstwą laminatu. Pęcherz z powietrzem powstaje w skutek zaniedbań ze strony osób wykonujących laminat. A dokładnie brak właściwego odpowietrzenia pierwszej warstwy laminatu przylegającego do warstwy żelkotu. Do odpowietrzania i usuwania powietrza z laminatu służą rolki zbudowane z luźno skręconych podkładek, lub ostatnio bardzo modne rolki z aluminium. Są one specjalnie wytoczone lub wykonane z profilów o nacięciach wzdłużnych, tak aby ułatwiać odpowietrzenie laminatu. Pęcherze powietrza nie muszą być widoczne na nowym laminacie. Wszystko zależy od wielkości pęcherza i grubości powłoki żelkotu. Niektóre mogą zostać odkryte po kilku latach od zwodowania łodzi.

naprawa_żelkotu_laminatu

Naprawa pęcherzy jest i trudna i łatwa; wszystko zależy kiedy odkryjemy pęcherz i jak grubą warstwę żelkotu mamy do laminatu. O ile pęcherz jest nie duży i zostanie on w miarę szybko zlokalizowany, mamy szansę na usunięcie uszkodzonego laminat bez widocznych różnic w kolorach

czytaj całość »
Czujniki poziomu paliwa/ wody 0
Czujniki poziomu paliwa/ wody

Czujnik poziomu paliwa/ wody;

Urządzenie przeznaczone do wykonywania precyzyjnych pomiarów poziomu w zbiornikach pojazdów, maszyn, łodzi, i wszędzie tam gdzie mamy do czynienia z możliwością wykorzystania płynu oraz kontroli stanu \ poziomu . Pomiary te w połączeniu z funkcją śledzenia GPS i platformą telematyczną umożliwiają gromadzenie następujących danych:

  • Poziom paliwa w zbiorniku pojazdu, maszyny, łodzi
  • Tankowanie paliwa; ilość, miejsce.
  • Pojazd, maszyna, łódź na biegu jałowym
  • Monitorowanie zużycia paliwa
  • Zapobieganie kradzieży paliwa ; dolewanie lub spuszczanie paliwa
  • Zużycie paliwa w danym okresie czasu
  • Średnie zużycie paliwa

Technologie wykrywania poziomu cieczy.

Do ogólnego celu wykrywania objętości / poziomu płynu w określonym zbiorniku dostępny jest szeroki zakres dostępnych technologii wykrywania, w tym mechaniczne, magnetyczne, ciśnieniowe (hydrostatyczne, barbotażowe, różnicowe), elektrostatyczne (pojemnościowe, indukcyjne), radarowe i ultradźwiękowe.

Rodzaje_czujników_poziomu

Mechaniczny czujnik poziomu;

W niektórych sytuacjach mechaniczne czujniki poziomu są najlepszym wyborem dla środowiska lub są wymagane przez prawo. Obsługa tych urządzeń wymaga fizycznego kontaktu z mierzoną cieczą. Dostarczają solidne, niepodważalne wskazania o ilości lub stanie paliwa, wody lub innych cieczy lub substancji. Pod warunkiem, że mechanizm jest podłączony i działa prawidłowo. Urządzenia te stanowią najbardziej wiarygodny dowód na to, że poziom w zbiorniku, lub silosie jest w rzeczywistości tym, o czym mówi instrument. Mechaniczne czujniki poziomu zwykle zawierają pływak wiszący, obrotową łopatkę lub wibrujący widelec. Kiedy proces styka się z elementem, wykrywana jest poważna zmiana w zachowaniu elementu, która jest używana do wyzwalania sygnału elektrycznego. W przypadku pływaka podniesie się lub opadnie i utworzy lub zerwie kontakt elektryczny, obracająca się łopatka zatrzyma się lub zwolni i zmieni prąd silnika, a wibrujący widelec zmieni charakterystykę rezonansową.

Pływakowy czujnik poziomu wykorzystuje szereg kontaktronów magnetycznych i odpowiednich rezystorów wewnątrz pionowego trzpienia czujnika, które są uruchamiane przez magnes wewnętrzny w ruchomym pływaku. Wiele segmentów jest połączonych ze sobą w celu uzyskania sondy o pożądanej długości. Wynikowe segmenty sondy tworzą rezystancyjny łańcuch szeregowy (obwód szeregowy). Segmenty są skonfigurowane jako rezystor zmienny, gdzie kontaktrony magnetyczne są wartościami rezystancji w obwodzie. Gdy każdy wyłącznik zamyka się, opory zmieniają się proporcjonalnie do odpowiedniego położenia przełącznika. Sygnał jest przekazywany do wskaźnika poziomu odpowiedniego do oporności czujnika. Czujnik są wykonane ze stali szlachetnej jaką jest stal nierdzewna i mogą być stosowane do wody, paliwa, olejów i innych cieczy.

  • Czujniki poziomu wody, paliwa o oporności  0-190 Ohm
  • Czujniki poziomu wody, paliwa o oporności 240-33 Ohm

 

Magnetyczne czujniki zbiorników zwykle wykrywają położenie pływaka za pomocą mechanicznego połączenia przymocowanego od pływaka do magnesu. Nowoczesne czujniki magnetyczne oparte są na efekcie Halla – sprzężenia magnetycznego, czyli zjawiska, które występuje, gdy prąd elektryczny przepływający przez przewodnik jest wystawiony na działanie zewnętrznego pola magnetycznego przyłożonego pod kątem prostym, w którym potencjał elektryczny rozwija się w przewodniku pod kątem prostym do kierunek prądu. Gdy pływak podnosi się lub opada wraz z poziomem cieczy, przesuwa tuleję magnetyczną do lub z pola magnesu uruchamiającego przełącznik, powodując zadziałanie przełącznika. Niemagnetyczna rura barierowa skutecznie izoluje mechanizmy przełączające od kontrolowanej cieczy.

Wszystkie pływakowe regulatory poziomu cieczy działają w oparciu o podstawową zasadę wyporu, która stwierdza, że „działanie siły wyporu na obiekt jest równe masie cieczy wypartej przez ten obiekt”. W rezultacie pływaki poruszają się po powierzchni cieczy częściowo zanurzonej i poruszają się na taką samą odległość, na jaką porusza się poziom cieczy. Z tego powodu są zwykle używane w aplikacjach różnicowych o wąskim poziomie, takich jak alarm wysokiego poziomu lub alarm niskiego poziomu.

czytaj całość »
Materiały Sunbrella - ekologiczne podejście od produkcji 0

Sunbrella jest zaangażowana w ochronę środowiska.

Produkty Sunbrella są zakorzenione w zrównoważonym rozwoju podczas produkcji włókna, przędzy i tkaniny. Nasze zaangażowanie w jakość gwarantuje, że otrzymujesz produkt, który będzie trwał dłużej i będzie wymagał rzadszej wymiany, ostatecznie generując mniej odpadów. Na wszystkich obsługiwanych przez nas rynkach produkty Sunbrella zachowują swój kolor i wytrzymałość, przewyższając tradycyjne tkaniny.

Sunbrella to flagowa marka firmy-matki Glen Raven, 138-letniej rodzinnej firmy z siedzibą w Północnej Karolinie, prowadzącej działalność zarówno w kraju, jak i na całym świecie. Glen Raven specjalizuje się w innowacyjnych rozwiązaniach na rynku markiz, marynarki, meblarskiej, ochronnej, wojskowej i geosyntetyków.

Tkaniny_materiały_sunbrella

czytaj całość »
Instalacja wodna na bazie produktów John Guest 0

System połączeń wtykowych John Guest

Filozofią John’a Guest’a jest tworzenie produktów najwyższej jakości. Uzyskuje się to poprzez optymalizację oraz stałą kontrolę procesu produkcyjnego począwszy od konstrukcji narzędzi poprzez ich budowę aż do gotowego produktu.Dzięki gwarancji jakości udało się firmie John Guest uzyskać światowe wyróżnienia i certyfikaty dopuszczające z międzynarodowych instytutów. Przedsiębiorstwo posiada certyfikat wg ISO 9001 od 1989 roku.John Guest jest uprzywilejowanym dostawcą wielu międzynarodowych przedsiębiorstw.

Wszystkie produkty wytwarzane przez firmę John Guest z myślą o łatwości montażu i niezawodności

• prosty i szybki montaż, “right first time”

• idealne do sprężonego powietrza oraz cieczy

• najwyższa jakość produkcji, ISO 9001, EN 29001

• montaż bez użycia narzędzi

• szybkie rozłączanie połączeń

• bez dodatkowego uszczelniania

• stosowane do większości rur z metalu lub tworzywa sztucznego

• możliwość wielokrotnego łączenia i rozłączania

• bardzo dobre właściwości przepływowe

• szeroka gama produktów (system modułowy)

 

czytaj całość »
Torby żeglarskie na rejs 0

 

 

Każdy żeglarz wie, że wybierając się na rejs należy spakować w worek żeglarski, plecak lub torbę. Topowe marki żeglarskie Helly Hansen, Musto połączyły pewne funkcjonalności tych produktów i zarówno worek jak i torba mogą być używane ja ko plecak. Postaw na wygodne worki i torby żeglarskie i noś wszystko komfortowo.

Portfel, telefon, klucze, laptop, komplet sztormiaków, polar, bluza na wypadek ochłodzenia, kosmetyczka – lista rzeczy zabieranych na cotygodniowe pływanie po jeziorach i szlakach mazurskich potrafi być dość długa. Torba – worek żeglarski pozwoli ci to wszystko zmieścić wygodnie w jednym miejscu. Na dodatek całość zabezpieczone nieprzemakalną tkaniną o aksamitnym dotyku. Kilka dodatkowych kieszeni do uporządkowania rzeczy, aby już nigdy nie szukać w panice zagubionych kluczy. To się nazywa; Być dobrze spakowany na rejs.

Torba żeglarska – wygodna na co dzień

Torba żeglarska z możliwością noszenia jak plecak, to idealne rozwiązanie. na miasto, na siłownie, basen lub tenis. Wszędzie tam gdzie tylko potrzebujesz zabrać ze sobą kilka rzeczy. Torba taka nie musi mieć oczywiście super systemu nośnego jak sprzęt używany w trakcie długiego marszu. Będziesz w nim w końcu nosić o wiele mniejszy ciężar i to przez krótszy czas. Na co więc zwrócić uwagę, wybierając plecak lub torbę żeglarską?

Torba_żeglarska

 

Duża czy mała torba żeglarska ?

Wszystko zależy co chcesz zapakować i na jak długi rejs wypływasz? Torba żeglarska może mieć pojemność 20 a nawet 120 litrów. Te mniejsze 20, 30, 40 litrów są przeznaczone do użytku codziennego np.; krótkie pływanie, basen, sauna z kolegami lub siłownia. Torby, worki i plecaki o większej pojemności 60, 70, 90, 120 l to raczej torby podróżne na dłuższe rejsy. Wygodne do upychania bo nie posiadają ostrych krawędzi.

Wiele firmy prześciga się w wymyślaniu kolejnych rozwiązań pomagających zorganizować rzeczy w torbie czy plecaku żeglarskim. Bezpieczna, wyściełana kieszeń na laptopa, kieszeń typu organizer, uchwyt na klucze, mała wewnętrzna kieszeń na dokumenty, elastyczne kieszenie boczne na mapy – możliwości jest naprawdę sporo. Wybierając torbę żeglarską zastanów się, co będziesz w niej nosić i pod tym kątem podejmij decyzję.

Torba żeglarska nie tyko na rejs

Malutka torba przyda się również na codzienną podróż z domu do pracy i z powrotem. Wiele toreb i plecaków sportowych jest jednak bardziej uniwersalne i dobrze sprawdzają się także w trakcie jednodniowych wypadów w góry. Jeśli potrzebny jest ci uniwersalny plecak miejski sportowy, wybierz model z demontowanym pasem biodrowym. W górach pozwoli on lepiej rozłożyć ciężar, a jednocześnie nie będzie przeszkadzał w miejskiej dżungli.

Bądź widoczny

Torby, plecaki żeglarskie mogą pomóc ci w zadbaniu o własne bezpieczeństwo. Szyte są w jasnych a czasem jaskrawych kolorach co poprawia Twoją widoczność. Wiele topowych modeli posiada elementy odblaskowe, a niektóre mają nawet specjalne zaczepy umożliwiające przymocowanie światełka lub odblasków.

Worek żeglarski – wygodny i stylowy

Dobry plecak – worek żeglarski czy torba powinien też oczywiście stylowo wyglądać. Będziesz go przecież zabierać w różne miejsca, więc zdecyduj się na taki model, który ci się faktycznie podoba. Zadbaj o odpowiedni rozmiar i wyruszaj na przygodę. 

 

Plecaki, torby – jaki model wybrać?

Obecnie torby i plecak posiada w swojej ofercie praktycznie każda większa marka outdoorowa. Wybór jest więc naprawdę spory. Na jaki plecak czy torbę zdecydować? Poniżej przedstawiam kilka klasycznych modeli, które nieprzypadkowo zdobyły już serca wielu osób.

HELLY HANSEN Torba SPORT DUFFEL 50 l.

- norweskiej marki Helly Hansen to torba o pojemności 50 litrów, która świetnie sprawdzi się w zastosowaniach żeglarskich i sportowych. Kompresyjna konstrukcja pozwala na wygodne spakowanie torby do wewnętrznej kieszeni w celu uzyskania jej kompaktowej formy. - Wzmocniona, poliestrowa tkanina o gęstości 600D została pokryta hydrofobową impregnacją DWR, która zapobiega wchłanianiu wilgoci przez konstrukcję. - Niezawodne zamki błyskawiczne YKK® zapewniają szybki dostęp do zawartości. - Pasek na ramię z regulacją możesz odpiąć, a torbę przenieść chwytając za górne uchwyty łączone rzepem.

Helly Hansen Plecak wodoodporny około 28L STOKHOLM

Dzięki wodoodpornemu materiałowi i pojemnym komorom plecak znakomicie sprawdzi się podczas codziennych dojazdów i miejskich wypraw. Kolor: czarny. - Plecak Stockholm wykonany z wytrzymałego, wodoodpornego materiału posiada pojemną główną komorę z zapięciem typu roll-top.

czytaj całość »
W czym żeglować jesienią 0

Nadeszła jesień, dni są coraz krótsze, jeziora robię się puste i coraz częściej można zobaczyć samotny biały żagiel. Porośnięte drzewami brzegi jezior pokrywają się żółtymi liśćmi a i wiatr już nie taki ciepły jak jeszcze miesiąc temu. Jednym słowem – jesień! Część żeglarzy właśnie ten czas uważa za najcenniejsze chwile do żeglowania, kiedy spokój i cisza.

Prawdziwy wilk morski ma taką naturę, że zamiast jak inni pod kocem z kubkiem ciepłej herbaty, woli stawiać za sterem swojej łodzi i przeżyć coś pięknego, coś o czym inni mogą pomarzyć

Żeglowanie jesienią – jak się ubrać na rejs

Latem nie musimy przykładać większej wagi do przygotowania odzieży przed wypłynięciem nawet na dłuższy rejs. Temperatury w naszym klimacie pozwalają na zadbanie o podstawy. Wygodna koszulka, spodenki żeglarskie, lekka kurtka przeciwdeszczowa, coś na głowę do ochrony przed słońcem i dobra załoga. Gdy jednak nadchodzi październik i listopad, a wraz z nimi pogoda staje się coraz bardziej nieprzewidywalna, musimy dokładnie przemyśleć nasz strój do żeglowania. Dobrze sprawdza się strój na cebulkę, czyli warstwa na warstwę. Łatwo w takiej sytuacji coś zdjąć a jak przyjdzie chmura lub silniej powieje coś szybko założyć. Największym przeciwnikiem żeglarzy podczas jesiennych rejsów będzie zimny wiatr, jesienne mżawki oraz niska temperatura. Warto więc skupić się na dobrej kurtce przeciwdeszczowej z wodoodporną warstwą DWR - mowa tu oczywiście o Sztormiaku.

jak ubrać się na rejs

Jaka bielizna termoaktywna 

Jesienią nie jest jeszcze na tyle zimno, aby zakładać osobny komplet bielizny termoaktywnej jako pierwszą warstwę, ale koszulka z długim rękawem zdecydowanie może się przydać gdy temperatury spadną w okolice 10 °C. Jeśli nie należycie do grupy osób gorącokrwistych to z pewnością taki komplet odzieży poprawi twój komfort pływania. Dla osób ciepłolubnych a takimi są na pewno Panie, polecamy odzież termoaktywną z wełny merynosa.

Bluza polar czy softshell

Sternik to osoba której zawsze jest gorąco - i coś w tym jest. Pamiętajcie, to ona ma najwięcej pracy do wykonania na łodzi więc nie dziwi, że cała załoga ubrana jest na cebulę a sternik w polarze lub softshelu. Zarówno bluza z polaru jak i softshell daje niesamowity komfort ruchu a dodatkowo utrzymuje odpowiednią temperaturę i odprowadza wilgoć. Gdy zaczyna padać wystarczy nałożyć kurtkę przeciwdeszczową – sztormiak i polar tworzy idealną warstwę docieplającą.

Kurtka przeciwdeszczowa - Sztormiak

Bardzo dobrym zestawem na jesienne żeglowanie będzie przeciwwiatrowa, przeciwdeszczowa kurtka, tak zwany Sztormiak . Takie kurtki pozwalają na żeglugę w niesprzyjających warunkach pozostając wewnątrz suche i dając komfort żeglugi. Oferyjemy w naszym sklepie kurtki firmy Helly-Hansen, Henri-Lloyd i Musto. Wszystkie kurtki przeciwdeszczowe wykonane są z wysoce odpornych na warunki atmosferyczne tkanin. HELLY TECH® to wytrzymała, odporna na warunki atmosferyczne warstwa zewnętrzna, zaprojektowana specjalnie do najtrudniejszych warunków. Jest to połączenie tkaniny zewnętrznej poddanej obróbce DWR, wysoce oddychającej i wodoodpornej membrany oraz często wysoce oddychającej tkaniny wewnętrznej, siatki lub podszewki. W ten sposób zbudowana jest większość kurtek żeglarskich typu sztormiak.

Czapka żeglarska

Jesienny wiatr na pewno prędzej czy później da się we znaki naszym uszom, więc niezbędnym zakupem na jesienne żeglowanie będzie czapka. Seria czapek jesienno -zimowych Young Urban to seria odzieży technicznej i sportowej inspirowana dziedzictwem HH na świeżym powietrzu. Gruba czapka YU Beanie zapewnia ciepło przez cały czas rejsu.

Rękawiczki żeglarskie

Podczas długiego żeglowania szczególnie jesieniom dłonie wychładzają się bardzo szybko od zimnego wiatru. Obok czapki to właśnie rękawiczki będą prawdopodobnie pierwszym elementem ciepłej odzieży jaki wyciągniemy z worka żeglarskiego aby osłonić dłonie przed chłodem.SAILING GLOVE LONG ; to wytrzymałe skórzane rękawiczki z długimi palcami do żeglowania w warunkach, w których potrzebna jest dodatkowa ochrona. Firma Musto oferuje Performance Winter Glove Ergonomiczne, stylowe i ciepłe. Te zimowe rękawice Performance są wykonane z wysokiej jakości neoprenu, uszyte z wytrzymałego materiału Clarino PU o wysokiej przyczepności i w pełni wzmocnione palce, aby zminimalizować oparzenia liny. Mankiet z neoprenu z regulacją zapewnia najlepsze dopasowanie. Zaprojektowany, aby łączyć niezrównaną ochronę przed zimnem z nieograniczoną zręcznością.

czytaj całość »
Kurtka żeglarska, sztormiak MUSTO 0

Kurtka żeglarska sztormiak Musto BR2 Offshore Jacket

Dziś pływamy na Mazurach, za tydzień jadę nad Solinę. Kto wie, może spotkamy się na Jezioraku lub nad jeziorem Powidzkim. Tam też woda fajna i regaty zawsze są udane. Tylko czy pogoda będzie?. No właśnie, czy pogoda będzie dobra. Takie pytanie zdaje sobie wielu żeglarzy tych mazurskich i nie tylko. Pogoda jest zawsze dobra, tak mawia mój Tata tylko czy strój odpowiedni. Latem nie musimy obawiać się o temperatury poniżej 15 stopni raczej są wyższe, ale czy będzie słońce czy deszcz to już nie jest takie oczywiste. W żeglarskim żargonie słowo sztormiak mówi wszystko; to kurtka przeciwdeszczowa chroniąca żeglarza przed złymi warunkami pogodowymi, i nie myślę tu o dokuczającym słońcu, tylko o wietrze, mżawce, deszczu. Prawdziwa kurtka żeglarska zwana sztormiakiem powinna posiadać wiele właściwości jak; odpowiednią ochronę przeciwdeszczową, membranę oddychającą zapewniającą komfort pracy w skrajnie ciężkich warunkach pogodowych. Powinna być lekka i nie krępować ruchów. Dobrze, żeby posiadała wysoki kołnierz chroniący przed wiatrem i kaptur chroniący przed deszczem, że nie wspomnę o wodoszczelnych zamkach, mankietach itd. Wszystko to daje niesamowity komfort podczas pływania z skrajnie ciężkich warunkach pogodowych. Może one nie zdarzają się zbyt często w naszej strefie klimatycznej, ale jak już są, to potrafią dokuczyć. Jest kurtka żeglarska której warto się przyjrzeć. Firma MUSTO, dla żeglarzy powinna być znana z bardzo dobrej jakości odzieży żeglarskiej, stworzyła coś na wzór ideału. Kurtka żeglarska przeciwdeszczowa o bardzo wysokich parametrach. Wykonana z wyjątkowo oddychającej, wodoodpornej i wiatroszczelnej zastrzeżonej tkaniny BR2. Ten sztormiak MUSTO BR2 Offshore Jacket, ma super zaprojektowane podwójne mankiety, regulowany dół, podwójną klapę burzową z kanałem drenażowym nad zamkiem błyskawicznym i odwijany fluorescencyjny kaptur zapewniający najwyższy poziom komfortu i suchości. Techniczny wysoki kołnierz wyściełany polarem i kieszenie do ogrzewania dłoni zwiększają ciepło, a zaawansowane pryzmatyczne odblaski zapewniają widoczność i bezpieczeństwo przy słabym oświetleniu.

czytaj całość »
Przejścia burtowe 0

Przejścia burtowe.

Każdy żeglarz i motorowodniak nie raz musiał podjęć decyzję o przewierceniu kadłuba łodzi w celu odprowadzenia lub doprowadzenia nazwijmy to " Płynów" (wody zęzowej, wody szarej, ścieków, poboru wody do chłodzenia silnika, poboru wody do mycia i kąpieli, itd.) Jest to zawsze trudna decyzja, bo każda dziura w poszyciu jachtu to potencjalne miejsce kłopotów a wszystko co znajduje się poniżej linii wodnej to źródło przecieku. Nic bardziej mylnego! Stosując pewne zasady i kupując dobrej jakości przejścia burtowe nic nie grozi nam i naszej łodzi. Ogólnie można podzielić przejścia burtowe ze względu na rodzaj materiału z jakiego są wykonane. Najczęściej spotykamy się z przejściami burtowymi wykonanymi z PVC, stali nierdzewnej i rzadziej z mosiądzu. Jeżeli mam być szczery to poniżej linii wodnej nie powinno się stosować żadnych przejść wykonanych z tworzyw PVC. Plastik, bo tak ogólnie możemy nazwać ten rodzaj tworzywa. Szybko się starzeje, a co za tym idzie staje się kruchy, łamliwy i podatny na uszkodzenia. Proces postarzania dodatkowo wzmaga bardzo duża ilość promieniowania UV. Nie ma problemu, jeżeli wykorzystamy takie przejścia powyżej linii wody, nawet jeżeli coś się uszkodzi to mamy łatwiejszy dostęp. Przejścia burtowe ze stali nierdzewnych, są bardzo powszechnie używane na większości jednostek pływających. Są trwałe i bezpieczne, odporne na uszkodzenia mechaniczne i wszystkie możliwe zanieczyszczenia i związki chemiczne. Przejścia burtowe wykonane z mosiądzu spotyka się rzadziej. Kiedyś używano je powszechnie i nadal można je spotkać w starszych jednostkach, ale ich cena przy produkcji stoczniowej przegrała z tańszą i bardziej wytrzymałą stalą nierdzewną. Budowa przejścia burtowego jest bardzo prosta. Duży szeroki kołnierz o wypukłym kształcie osadzony na gwintowanym elemencie przypominającym rurę. Gwint często znajduje się na całej długości, aby łatwiej dopasować odpływ do grubości poszycia łodzi. W zasadzie montując przejście poniżej linii wody, powinno się zaraz za przejściem zamontować dobrej jakości zawór odcinający. To tak na wszelki wypadek, kiedy będzie nam trzeba wykonać podczas pływania drobną naprawę można zamknąć zawór i gotowe. Produkowane są przejścia burtowe z króćcem na wąż. Konstrukcyjnie to takie samo przejście jak gwintowane tylko z zatoczonym zakończeniem do nasunięcia węża. Takie przejścia stosuje się raczej jako odpływy powyżej linii wody, gdzie nawet zsunięcie się węzą nie musi prowadzić do katastrofy. Każde przejście burtowe bez względu na materiał z jakiego został wykonany powinno montować się na odpowiednie kleje i uszczelniacze szkutnicze przeznaczone do takich celów. Jest to o tyle ważne, że nie każdy klej posiada odpowiednie parametry i w skrajnych warunkach może dojść do przecieku.

czytaj całość »
Okucia do Bimini i Cabrio 0

Spędzając wolny czas nad wodą, wiele osób podejmuje ważną decyzję z którą nie można się nie zgodzić. Chodzi o ochronę przed deszczem i nadmiernym nasłonecznieniem. Rozwiązaniem owego dokuczliwego problemu jest zakup lub budowę samemu od podstaw daszku, bimini chroniącego osoby w kokpicie przed nadmiernym nasłonecznieniem i padający deszczem. Z pomocą przychodzi nam dobrodziejstwo dzisiejszych czasów jakim jest internet. Wystarczy wpisać we wszystkim znaną wyszukiwarkę "G"  słowa klucze ; bimin do jachtu lub cabrio do jachtu, a wyskoczy cały katalog grafik i szkiców bardzo pomocnych w zaplanowaniu naszego własnego bimini. Przed zakupem materiałów i okuć do budowy bimini i cabrio powinniśmy przemyśleć wielkość i sposób mocowania. Dostępne w naszym sklepie Szopeneria.pl podstawy do zamocowania bimini. Mogą być montowane do rurki relingu lub pokładnika na stałe lub z wyjmowanym sworzniem. Daje to możliwość szybkiego położenia lub demontażu bimini podczas transportu. Mocowania bimin i cabrio na pokładniku może być utrudnione przez pochylenie pokładnika na zewnątrz łodzi. Rozwiązanie jest proste; należy zakupić mocowanie bimini pod kątem dostępne w naszym sklepie. Następnie przechodzimy do zaplanowania konstrukcji. Przeważająca większość bimini to trzy pałąkowe konstrukcie, jednak ich wielkość ma znaczenie dla wybrania średnicy rurki z jakiej chcemy wykonać bimini. W sklepie żeglarskim Szopeneria.pl, oferujemy większość dostępnych końcówek i okuć do samodzielnego wykonania każdej konstrukcji pod bimini, cabrio, owiewki, szprycbudy itd. Standardowe średnice to 19, 20, 22, 25, 30 mm. Oczywiście te najbardziej popularne to 22 i 25 mm. Po zmontowaniu stelaża bimini przystępujemy do obszycia tkaniną. Pełen wybór tkanin i materiałów wodoodpornych z membraną do poszyć bimini, szprycbudy, pokrowców oferuje firma Sunbrella . Są to materiały posiadające dużą odporność na warunki atmosferyczne, o bardzo wysokim poziomie wodoodporności. Tkaniny i materiały przeznaczone do szycia pokrowców, bimini, obszywania żagli, posiadają bardzo wysoką odporność na utratę koloru. zapewnia to wyjątkowa technologia barwienia pozwalająca utrzymać kolor tkaniny przez wiele lat. Firma Sunbrella jako jedna z niewielu udziela na swoje tkaniny do 10 lat gwarancji na utrzymanie koloru. Po uszyciu daszku należy go zamocować na łodzi. Do tego potrzebne są odpowiednie pasy parciane  napinające całą konstrukcję daszku ze spinkami umożliwiającymi napinanie i luzowanie pasów. Wszystkie tego rodzaju karabińczyki z krętlikiem do pasów bimini, naciągacze czy napinacze pasów, spinki do regulacji, klamry pasów, przelotki pasów, oraz inne okucia i elementy nierdzewne mogące pomóc w montażu stelaży i napinaniu całej konstrukcji daszku znajdziecie w sklepie Szopeneria.pl

czytaj całość »
Żeglarski Osprzęt Pokładowy 0

Żeglarski Osprzęt Pokładowy.

Nazwa ta kryje wiele z elementów wyposażenie pokładowego jakie można spotkać na wszystkich typach i modelach łodzi motorowych i żaglowych. Nie ma nic przyjemniejszego dla żeglarza i motorowodniaka niż oglądanie pięknie wyposażonej łodzi we wszystkie możliwe okucia pokładowe i osprzęt żeglarki. Wiele firm oferuje bardzo dobrej jakości osprzęt pokładowy. Patrząc pod kątem jachtów żaglowych są to znane i cenione marki Holt-Nautos, Harken, Spinlock, Lewmar. Nie mniej znane i cenione są firmy zapewniające osprzęt pokładowy i wyposażenie do łodzi motorowych jak Vetus, Quiksilver, Osculati, Lalizas, Nuova Rade. Wszystkie te firmy łączy jeden cel. Zapewnić jak najlepszą jakość i bezpieczeństwo osób przebywających na wodzie. Każda z wymienionych firm to światowa marka i producent najlepszego wyposażenia do łodzi. 

  • Holt -Nautos;

Firma połączona z dwóch bardzo znanych producentów bloków żeglarskich oraz osprzętu do łodzi regatowych o bardzo dużym doświadczeniu w branży żeglarskiej. Oferta firmy Holt-Nautos obejmuje bloki, bloczki żeglarskie do wszystkich modeli i wielkości łodzi żaglowych od małych łódek otwarto pokładowych Optymist, Laser, Europa, Kadet do większych Omega, jachtów kabinowych i tych zwanych mega yachtami. Najbardziej znanym produktem tej firmy są luki inspekcyjne znane pod nazwą "dekle Holta"

  • Harken;

Firma z dużymi tradycjami w produkcji osprzętu pokładowego. Bardzo rozpoznawalna pośród żeglarzy regatowych. produkuje osprzęt o najwyższych parametrach jakościowych i wytrzymałościowych. Bardzo dużą część załogi Harkena to znani żeglarze i zdobywcy medali olimpijskich w żeglarstwie. Wszystkie blok, knagi, kabestany produkowane z nowoczesnych materiałów kompozytowych o niższej masie co wpływa na wagę łodzi.

  • Spinlock;

Podobnie jak opisywane powyżej firmy to bardzo mocny gracz w przedziale wyposażenia pokładowego łodzi żaglowych. Bardzo dobrej jakości stopery fałowe pozwoliły firmie spinlock  zagościć na wielu pokładach stoperami , rolkami kierunkowymi, organizerami, oraz innym osprzętem pokładowym. Spinlock specjalizuje się w stoerach i knagach o bardzo mocnym chwycie. rozwiązanie firmy spinlock pozwalają na luzowanie liny i blokowanie nie dotykając stopera. Wszystkie czynności wykonywane są za pomocą odpowiedniego poderwania lub opuszczenia liny. Firma Spinlock za rozwiązania w blokowaniu lin została nagrodzona nagrodą DAME na międzynarodowych targach wyposażenia do łodzi METS

 

  •  Lalizas;

Jest to firma oferująca bardzo duży asortyment wyposażenia pokładowego zarówno do łodzi żaglowych jak i motorowych. Asortyment firmy jest imponujący. Są to głównie Kamizelki ratunkowe, tratwy ratunkowe. Firma Lalizas jest dostawcą pianek, rac, oświetlenia nawigacyjnego. 

  • Nuova Rade;

Producent zbiorników do paliwa, zbiorników do wody pitnej, zbiorników do wody szarej i nieczystości. Nuova Rade to światowy dostawca wyposażenia do łodzi motorowych i żaglowych z tworzyw sztucznych, Asortyment dostarczany na runek to knagi pcv, luki inspekcyjne,luki dachowe, klapy schowki i inne dekle, zamknięcia. Przejścia burtowe i odpływy produkowane są z najwyższych jakości tworzyw odpornych na warunki atmosferyczne i promieniowanie UV

  • Vetus;

Holenderska a obecnie Niderlandzka marka Vetus jest znana na całym świecie. Dostawca wyposażenia do łodzi motorowych. W tym silników małej i dużej mocy, wyposażenia pokładowego luków, schowków, klap rewizyjnych, węży do paliwa, węży do wody pitnej oraz wody szarej i nieczystości ze specjalną barierę antyodorową.Vetus specjalizuję się również w osprzęcie mechanicznym takim jak wały przeniesienia napędu,skrzynie redukcyjne, śruby napędowe. Duża część asortymentu to zbiorniki paliwa, wody oraz systemy napełniania i opróżniania. 

 

 

czytaj całość »
Baldachim czyli bimini do łodzi 0

Bimini do łodzi

To nic innego jak rodzaj zadaszenia, parasola chroniącego osoby przebywające na łodzi przed warunkami atmosferycznymi. Daszek w postaci bimini, skutecznie chroni przed nadmiernym nasłonecznieniem oraz opadami deszczu. W celu bardziej skutecznej ochrony można zamontować do bimini ścianki boczne szczelnie chroniąc przebywające osoby na łodzi przed chłodnym wiatrem a nawet mrozem. Są dostępne gotowe do kupienia zestawy bimini o uniwersalnych wymiarach. Nie zawsze jednak ich wymiary i jakoś odpowiadają wymaganiom użytkownika. Dobrze wykonane bimini powinno posiadać stelaż z rurek nierdzewnych odpowiednio wyprofilowanych. W przypadku braku możliwości skorzystania z giętarki można wykorzystać gotowe końcówki i kształtowniki do samodzielnego wykonania stelaży. Średnice dostępnych kształtowników to 19, 20, 22, 25, 30 mierzona po zewnętrznej średnicy rurki. Przy projektowaniu własnego daszku bimini należy pamiętać że najlepiej aby taki daszek w łatwy sposób można złożyć. Podczas szybkiego pływania daszek może ulec uszkodzeniu więc lepiej go złożyć przed pływaniem. Do takich konstrukcji muszą być stosowane różnego rodzaju obejmy, klamry, mocowania,przeguby. Za pomocą takich elementów można tworzyć konstrukcję zadaszenia bimini, która w prosty i łatwy sposób umożliwi złożenie daszku przeciwsłonecznego. Samo uszycie poszycia bimini proponujemy pozostawić w rękach firm zajmujących się szyciem takich zadaszeń. Wymaga to wykonania kilku precyzyjnych szablonów, aby bimini posiadało idealny kształt i wygląd. Do szycia pokrowców, daszków i zadaszeń polecamy najlepsze z dostępnych materiały Sunbrella. Są to materiały bardzo wysokiej jakości. Odporne na wszystkie możliwe warunki atmosferyczne. Odporne na promieniowanie słoneczne. Posiadają bardzo wysoką odporność na płowienie czyli utratę kolorów.

Bimini_top_osłona_przeciwsłoneczna

Materiały i tkaniny Sunbrella posiadają ;

  • Odporność na promieniowanie UV i blaknięcie Objęte 10-letnią gwarancją od płowienia, tkaniny Sunbrella utrzymują żywe kolory nawet przy stałym wystawieniu na działanie promieni słonecznych, soli i chloru.
  • Odporność na pleśń Wszystkie tkaniny Sunbrella są odporne na działanie pleśni i grzyba. W przypadku, kiedy brud, zanieczyszczenie lub czynniki atmosferyczne spowodują pojawienie się pleśni lub grzyba, płótna żeglarskie Sunbrella można szybko i łatwo wyczyścić przy pomocy wybielacza.
  • Ochrona przed słońcem Wszystkie tkaniny żeglarskie Sunbrella posiadają certyfikat Skin Cancer Foundation, który potwierdza, że zapewniają one ochronę przed słońcem, pozwalając żeglarzom na bezpieczne przebywanie na wodzie przez długie godziny.
  • Przewiewność W przeciwieństwie do niektórych tkanin żeglarskich, tkaniny Sunbrella przepuszczają powietrze, zapewniając przyjemne otoczenie dla wszystkich na pokładzie.

Do czego można wykorzystać materiały i płótna żeglarskie

  • Pokrowce i plandeki na łódkę. Pokrowce wykonane z tkanin Sunbrella zapewniają łatwą w pielęgnacji ochronę przed siłami natury. Odporne na deszcz pozostają przewiewne i nie pozwalają na pozostawienie wilgoci pod pokrowcem. Dlatego tak ważne jest używanie specjalistycznych tkanin żeglarskich posiadających odpowiednią wodoodporność i membranę odprowadzającą nadmierną wilgoć.
  • Osłonki nad zejściówką Nieprzemakalne tkaniny Sunbrella zapewniają cień i ochronę podczas długich pobytów na wodzie. Nie straszne już będą słoneczne dni ani załamania pogody.
  • Daszki przeciwsłoneczne. Najlepszy wybór, jeśli chodzi o tkaninę na daszki przeciwsłoneczne, Sunbrella zapewnia maksymalną ochronę przed słońcem.
  • Pokrowce na żagiel. Szeroki wybór stylowych pokrowców, których jakość nie pozostawia żadnych wątpliwości. Z materiału żaglowego można uszyć osłonę UV do żagli lub pokrowce tenty chroniące złożone żagle przed nadmiernym nasłonecznieniem. Jest to bardzo ważne, gdyż materiał z którego szyte są żagle nie posiada tak skutecznej i trwałej ochrony UV jak tkaniny żaglowe Sunbrella

 

czytaj całość »
Jakie liny do dekoracji i wystroju wnętrz w klimacie marynistycznym ? 0

Nie jest niczym odkrywczym i nadzwyczajnym stosowanie lin i sznurków do wyplatania dekoracji i używania jako elementy dekoracyjne makramy. Są tacy, co używają lin do tworzenia niesamowitych projektów wnętrz w klimacie marynistycznym i z nutą żeglarskiego akcentu. Lin żeglarskich i starych lin okrętowych można również używać do dekorowania działek rekreacyjnych i ogrodów. Wszystko zależy od odwagi i pomysłowości wykonawcy. Tworzenie takich wspaniałych dekoracji, stworzyło zapotrzebowanie na liny o kultowym starym marynistycznym wyglądzie. Są to liny z materiałów naturalnych oraz włókien sztucznych. Materiały naturalne do produkcji lin bawełnianych, lnianych, konopnych są bardzo efektowne, jednak ich wytrzymałość mechaniczna i odporność na warunki atmosferyczne przegrywa z nowoczesnymi linami z materiałów takich jak polipropylen, poliamid, poliester, juta, poliester staplowy i inne. Są to liny bardzo wytrzymałe i odporne na warunki atmosferyczne, mogą byś stosowane do dekoracji wewnętrznych i zewnętrznych.

czytaj całość »
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa (Paczkomaty InPost) już od 200,00 zł.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl