
Rozwiązywanie problemów z toaletą na łodzi - jak serwisować pompę toalety.
Większość nowoczesnych jachtów produkowanych masowo jest wyposażona w ręcznie pompowane toalety jachtowe Jabsco, Seaflo, Nuova Rade, Ocean . Są tanie, proste, solidne i mogą znosić wiele jak na to co do nich trafia. Z drugiej strony, potrzebują trochę opieki i istnieje wiele niedopowiedzeń na ich temat. Z reguły staramy się utrzymywać wodę na zewnątrz naszych łodzi, ale toaleta jachtowa wprowadza pewną ilość wody morskiej do środka. Toaleta na łodzi jest często montowana na linii wodnej lub pod nią, co niesie ze sobą ryzyko zasysania wody z za burty do pomieszczeń wewnątrz łodzi. Istnieje kilka sposobów radzenia sobie z tym problemem.
Jak działa pompa toaletowa na łodzi.
Z boku miski porcelanowej toalety, znajduje się duża pompa ręczna o podwójnym działaniu, która jednocześnie pompuje świeżą wodę morską i odprowadza ścieki. Zawór kciukowy na górze pompy pozwala wybrać, czy napełnić, czy opróżnić miskę. Zwykła procedura polega na napełnieniu miski do połowy, a następnie przełączeniu, aby zatrzymać napływ wody i rozpoczęciu opróżniania miski. Odpady są zasysane z dna misy i wypompowane do zbiorników lub do morza (tam, gdzie jest to zgodne z prawem). Znajomy uchwyt pompy toalety w kształcie litery T, który przesuwamy w górę i w dół, jest połączony z prostym tłokiem z grubym o-ringiem, który działa jak uszczelka lub „pierścień tłoka”. jednocześnie zasysa wodę, jak i usuwa odpady za pomocą prostego jednokierunkowego zaworu klapowego na dole pompy ręcznej. Kiedy uchwyt T jest wyciągnięty do góry, podciśnienie u podstawy cylindra oznacza, że ścieki są zasysane z miski, przez zawór klapowy u podstawy pompy do cylindra pompy. Naciśnięcie rączki pomy w dół zamyka zawór klapowy, a dolna strona tłoka pompy wypycha nieoczyszczone ścieki z cylindra pompy, przez zawór Jokera na zewnątrz łodzi lub do zbiornika retencyjnego. W tym samym czasie górna część tłoka zasysa świeżą, nieoczyszczoną wodę z zewnątrz łodzi przez jedną z mniejszych rur, aby napełnić górną część cylindra pompy, gotową do ponownego skoku w górę.